Jump to content

Sugru. Noen som har testet dette?


Perca

Recommended Posts

Har ikke testet akkurat dette produktet, men slike tokomponent silikonbaserte leireaktige substanser fungerer utmerket til det meste.

Jeg er protesebruker, og bruker ofte, og mye, silikonbaserte formbare polymerer til grepsforbedring, grepsoppbygging osv osv. Jeg kan forsøke å få tak i navn og nummer på den silikon-saken vi bruker i protese-sammenheng. Den er vanvittig formbar, og utrolig sterk.

Slike produkter anbefales varmt! :D

 

Mvh

 

EDIT: Stoffet heter Pastasil, og er lett å jobbe med. Den kan slipes, freses osv. Protesebransjen har mange forskjellige typer med ulik hardhet, formbarhet, etterbearbeidingsmuligheter osv. Den er imidlertid fryktelig dyr, og kommer på ca NOK 2.000.- pr. kilo.....

 

Såkalt kjemisk metall gjør ofte nytten, og er myyyyye billigere. Den er også meget formbar, og fin å bearbeide etter herding.

Link to comment
Share on other sites

Takk for info.

 

Skal google litt på pastasil.

 

Kjemist metall blir vel gjerne veldig hardt etter at det er herdet.

Har bestillt noe Sugru. Så det blir testing ettter litt postgang.

Lurer litt på om det er overmalbart, siden det inneholder silikon.

Link to comment
Share on other sites

Har fylt ut grepet på min hammerli, laga hevearmskule på savage jaktrifla og så har eg fylt "nettskjæringen" i plaststokken med det for å få bedre grep i regn.

 

Det funker finfint, sjølv om heveramskula rivna når eg tryna i haust.

 

Hadde faktisk tenkt å lage ein post om det for eit år og to sida, men det har gått heilt i gløymeboka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...