Jump to content

Reise til danmark med våpen


bergen616

Recommended Posts

Ikke vært innom tollerne noen gang med bil direkte over Øresundbroen. Blir du stoppet holder det altså med EU våpenpass. Heller ikke med ferge via Oslo eller Gøteborg har jeg hatt problemer med dette. Mulig sikkerhetsoffiseren ønsker å ha våpenet på broen under overfarten fra Norge, det har jeg opplevd. Det som bør gjøres via Sverige er å fylle ut på nettet, en gjennomreisedeklarasjon https://tid.tullverket.se/svd/. Ellers går jeg også ut på grønt når jeg flyr til og fra DK. Men må sjekke inn våpenkofferten før avreise som spesialbagasje. Den må da og hentes på et annet samlebånd for slik bagasje ved ankomst. Vær nøye med å merke våpenkofferten unik, (ikke merk den trekkbasun og enebakk janitsjar, for det har jeg !!) slik at du ikke havner i leksa med forbyttet koffert. Det kan fort være flere som har en aluminiumskoffert, er jeg redd. Da blir du garantert bura på flyplassen hvis du får kontroll, og har et annet våpen i koffert enn i papirer :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...