Jump to content

1900 modellene


vestfoldingen

Recommended Posts

hei! har et enkelt og greit sp.mål. går alle 1900 modellene om hverandre? da tenker jeg på karl gustav, husqvarna, og antonio zoli.

er det samme låskasser, med like gjenger til pipa? å kan de brukes om hverandre? f.eks pipe fra karl gustav 1900 på antonio zoli, og husqvarna 1900 kasser?? takk på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Vet i alle fall at underbeslag med løst magasin fra AZ krever litt tilpasning for å settes på en HVA/CG. På de nyere AZ er det vel også en hendel for tømming av magasin som det ikke er på de eldre kassene. Dette gjør at det må tas ut litt av en gammel stokk for å passe på disse nyere kassene. En kompis har montert ei AZ pipe i sin CG kasse og det gikk da greit. Selv kjøpte jeg ei pipe som var tilpasset ei HVA (ikke original pipe) og den måtte dreies av litt i ræva for å passe i min CG. Sannsynligvis var den tilpasset med best mulig toleranser mot sluttstykket og se ble det trangt på min.

 

Forøvrig er det helt sikkert mange her inne som kan mye om dette emnet, bare du får løftet tråden noen ganger slik at den ikke drukner i mengden av tråder om "hvilket kaliber er best til elg" etc. 8)

Om du tar en kikk på Finn så ligger det er par 1900 til salgs der fra en fyr på Tynset. Han er et orakel ang HVA/CG 1900.

 

Edit: Skriveleif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...