Jump to content

Hvor kan jeg få skutt på lengre hold? 700M +++


LapuaMagnum

Recommended Posts

Jeg er ganske interessert i noen måter å kunne få boltret meg med skyting på lang distanse. Ikke 200 eller 300 meter. Men 500 - 700 meter. Hvilke baner og områder er optimale for det? Eller kan jeg bruke skogen? Noe annet jeg lurer på er om det er noe konkuransse med 308 WIN i Norge?

 

Takk på forhånd! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor også Ski og er interessert i et slikt sted (gjerne i 'nær'området) selv. Både for .22 og til langholdsrifla. Er fint med på dugnadsjobb ol. hvis det må til 8) Ikke mange steder i skogene her man kan skyte trygt på 700m som jeg har funnet desverre. Må nok satse på et stort jorde/over et vann eller lignende

Link to comment
Share on other sites

Om dere drar på stevner og slikt hvor langholdsskytterene møtes, så vil dere treffe andre med samme interesse. Ikke alle i verden er på Kammeret.no, og ikke alle vil dele med et nick på Kammeret sånn uten videre.

Til å begynne med må en finne seg i å kjøre.

 

Her på Sørlandet startet vi med mye kjøring, man bet i seg at det var langt - eneste måten å få skutt på, men det samlet interesserte, og det økte kompetansen, og etterhvert har vi fått opp et lite, men meget bra miljø.

Et triks om dere er flere men ikke har noe sted å skyte, er å reise sammen til et sted - for østfoldinger kan jo langholdskursene på Remmene være aktuelle. Det skytes også regelmessig på Blaker, og her nede (langt) skyter vi stadigvekk.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...