Jump to content

Ny kniv.


Berserk-kniv

Recommended Posts

Her er en ny kniv. Noe småpirk gjenstår, som finordne og polere overflaten. Også tenker jeg at jeg syr en slire i morgen. Fortsatt litt usikker på hvilken stil den skal ha.

5vxdlv.jpg

 

Baksiden:

e7ihj5.jpg

 

Blad, John Johansson, for og -bak"holk" av stabilisert tre. Valbjørk i skaft.

 

Vennlig hilsen

Berserk

Link to comment
Share on other sites

Ser fin ut den!

Når du først har laget front og bakholk så ville jeg kanskje gjordt dem litt større, men det er min smak da.

Hvordan har du festet den bakre? Har du bare limt, eller er den sikret på noen måte?

Du får legge ut bilder når slira er klar.

-haretex

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemelding. Har laget noen med slik bak, og de har vært større, men jeg personlig følte det passet bedre med en tynn på denne. Men det er som du sier smaksak. Det var ikke meningen som å skulle se ut som en fullstendig holk, men heller en innramming på skaftet. Tenkte bruke enkle sølvplater på noen andre kniver jeg har.

Det er bare lim. Men etter å ha testet på flere andre med kun epoxy imellom følte jeg at det satt godt nok. Har limt sammen 2 deler før, som er satt sammen på midten, og jeg hadde ikke sjangs til å knekke de av. De var ikke blankpussede når jeg satte de sammen, så det burde ha nok tak. Har inntrykk av at endel andre gjør det på samme måten. Men dersom du syns det virker svakt, kan det hende jeg gjør det på en annen måte videre.

 

Edit: Stavefeil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...