Jump to content

Utstilling i Båstad-Østfold!


sako_35

Recommended Posts

Hei igjen.:)

 

Ser da ut som det er noen som skal på utstilling, og det er hyggelig. :)

 

Er min første tur på en hundeutstilling noen gang, så gleder meg til det, sako vet jo ikke noe om hva som venter. :lol:

 

Ellers får vi håpe tempraturene er litt lavere under utstillinga enn det den er nå!

 

 

Mvh

 

Sako_35 :)

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så farlig....hadde bare vært valpeshowet enda for min del.....tar det som trening..... :wink:

 

Men...fra nyåret....da er det Jr. klasse.... :D

 

Hvis jeg ikke husker feil, så er det påmelding på stedet for valpeshowet sin del. Så det er enda hope in a hanging snore... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så farlig....hadde bare vært valpeshowet enda for min del.....tar det som trening..... :wink:

 

Men...fra nyåret....da er det Jr. klasse.... :D

 

Hvis jeg ikke husker feil, så er det påmelding på stedet for valpeshowet sin del. Så det er enda hope in a hanging snore... :lol:

 

Hm.....sier du det du....... Der fikk jeg "noe" å tenke på....... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Valpeshowet er fra ca kl 1200, påmelding på stedet frem til ca 11. (150 kr).

Dommere på eksteriør er Kjell Øybakken (gr 6 - bassets), John Smedbakken (gr 6), Paula Sunebring (gr 4 + bassets), Thorbjørn Granheim (gr 7).

Vet ikke om en av disse dommer valp, eller om de har en egen dommer for dette.

 

Utfra startnummrene jeg har fått tildelt vil jeg tippe at det er 7 bassets i alt, og rundt 40 dachser.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Er det noe spesielt man må kunne får å være med på valpeutstilling?

Hva gjør man egentlig? går rundt i ring? står rolig å det kommer en å titter på?

Er helt fersk i dette med utstilling se

 

Du går rundt i ring og viser hunden din på beste måte. Se på hvordan andre med samme rase som deg gjør, så gjør du det samme. Blir nok ikke så hakka galt det :D:D

Link to comment
Share on other sites

Valpen kan stille i to klasser, avhengig av alder.

4-6 måneder eller 6-9 måneder.

 

Den må kunne gå høvelig pent i bånd på din venstre side. Bruk gjerne et tynt utstillinsbånd/halvstrup, ikke et tjukt lærbånd og flexiline.

Hunden blir vurdert av dommeren, som bla sjekker tenner, vinkling (evnt måling), kjenner om stenene er på plass hos hanner, sjekker halen mv.

Så skal du gå i ringen, hele tiden med hunden mot dommeren. Et par rudner rundt, og så en tur rett frem - og tilbake foran dommeren. Deretter vil gjerne dommeren at du stiller opp hunden.

 

Det er abre å si at du er fersk i gamet, så får du beskjed om hva du skal gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Da var utstillinga over, og en læreprossess som er god å ha med seg videre er gjennomført!

 

Sako fikk en 2.premie han, noe som er helt greit for matfar.

 

Ankepunktet som var mest utslagsgivende var for mye hvit i brystpartiet hans, og det er jo lite å få gjort noe med, får håpe det demper seg litt med alderen! Noen som vet noe rundt dette?

 

 

Uansett har jeg en brukshund som jeg veldig fornøyd med, så vi får glede oss til rådyrjakt senere i høst. :)

 

Mvh

 

Sako_35 :)

Link to comment
Share on other sites

Dommer for gruppe 4 var treeeeeeeeeeeeeeg..

Så det ble en dag med mye venting og skiftende vær!

 

Egne hunder:

1217792533_resized.jpg

Keski-Maan Hareth 1. auk 1.aukk

 

1217792595_resized.jpg

Int.Nord.UCH NSVCH KBHV-04 Ulvesporets Augusta - 1.VETK 1.VETKK CK 1.BTK BIR, uplassert i BIG.

 

Etter utstillinga hadde vi kenneltreff her hjemme, som ble avsluttet med litt blodsportrening. Artig å treffe valpekjøperene igjen.

Noen av disse deltok også på utstillingen:

1217792567_resized.jpg

NSUCH Kokopellis Ares: 1.CHK 2.CHKK

Kokopellis Eksport: 1.AUK 1.AUKK HP

Kokopellis Chyntia: 2.AK

Kokopellis Diva: 2.AK

 

Flere bilder fra utstillingen:

http://dachsebilder.kennel-kokopelli.com/

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Gratulerer til samtlige utstillere fra Kammeret, og spesielt til Carl_gustav 12 som fikk BIR på sin første utstilling noen sinne. Veldig hyggelig :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Ble en bir ja, men var jo eneste hunden i rasen da, men sløyfa skal nok opp på trofeveggen ja, Er jo ingen som kommer på besøk som veit hvor mange labradorer det var med. :lol:

 

Og heller ingegen gråhund , jemthund, basset,setter el. :D graahund

Link to comment
Share on other sites

Hei.:)

 

Ja gratulere til dere alle som var på utstillinga. :)

 

Ser ut til at Sako har kommet med på 1 bilde til Raymond. Han er i bakgrunnen av hunden til Raymond, mens undertegnede er godt gjømt bak Raymond som står i ringen!

 

Mvh

 

Sako_35 :)

Link to comment
Share on other sites

Hei.:)

 

Ja gratulere til dere alle som var på utstillinga. :)

 

Ser ut til at Sako har kommet med på 1 bilde til Raymond. Han er i bakgrunnen av hunden til Raymond, mens undertegnede er godt gjømt bak Raymond som står i ringen!

 

Mvh

 

Sako_35 :)

 

Denne hunden som følger intenst med og venter på tur?:

sako.JPG

 

Og denne herren som ser sånn passe kje ut etter endeløs venting?:

sako2.JPG

 

Det var såvidt du hadde kommet med i en bildekant i tilfelle.. :)

Det var relativt streng bedømming synes jeg, så du må bare prøve igjen med annen dommer.

Og om du ikke vil på nett, så si ifra så skal jeg få slettet bildet.

Link to comment
Share on other sites

Hei. :)

 

Du klarte å finne meg på et bilde alså!! :lol:

 

Gjør ikke noe om det står der det, har jeg sagt A så får en si B. Men jaggu ser jeg sur ut.... :lol:

 

 

Men det er Sako som du har forstørret opp ja. :)

 

Så bare la det stå du...hehe

 

 

Mvh

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er for ferdelig treg jeg da, men var der:

03082008cy7.jpg

Ikke ville galleri her ha bilde og ImageShack viser det kun lite, men men 1. premie ble det på Tikka (den IIIdje), modellen bak var kun lånt.

Etter en del jaging på ungdyr, hadde vi i dag nær 1,5t nærkontakt med elgku, stå og gang los, så den 3 ganger selv. Det var topp. Da vi kom hjem var ettersøks registreringen i posten. Så litt kan vi jo tilskrive tregheten.

Neste nå er hundeforsikring, det virker til å være smart nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...