Jump to content

Meopta eller Swarovski spotting scope?


Mr Drilling

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpe meg spotting scope.

I den forbindelsen har jeg tittet på sidene til http://www.eurooptic.com.

De selger Meopta, og med dagens dollarkurs sparer man mye.

Men samtidig er det jo mulig å kjøpe brukt Swarovski AT 80 med 20-60 zoom til en grei pris i Norge.

Er det noen som har tittet i disse to og kan gi meg et godt råd?!

 

Alle svar mottaes med takk!

Link to comment
Share on other sites

Først av alt må jeg si at jeg IKKE har testet Meopta...

 

På topp finner du Swarovski, Zeiss & Leica. Tror ingen er uenig i dette? Dette er også de dyreste... Men som alt annet, kvalitet koster og du får som regel igjen for dette når det gjelder optikk.

Skal du bruke spottescopet MYE og sitte å spotte, så anbefaler jeg på det sterkeste og gå for topp optisk kvalitet med engang.

Kjøper du noe som er dårlig, så blir opplevelsen dårlig og spottescopet blir mindre og mindre brukt. Med dette så mener jeg IKKE at Meopta er dårlig, da jeg ikke kan uttale meg om dette! Var mere på et gennerellt grunnlag.

 

Selv har jeg Swarovski, har en kompis med Swaro og to andre kompiser med Zeiss spotter.

Leica har jeg bare "klådd" litt på, skulle gjerne hatt testet det mer...

 

Se under kjøp&salg her på kammeret. Jeg har/hadde blant annet en annonse der om Swaro spotter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Som Poacher sier så er Zeiss, Leica og Swarovski "topp of the line" produkter. Av de nevnte har jeg sett i flere av dem, og Leica har vel alltid vært nr. 1 i mine øyne. (Leica har forøvrig kommet i år med en ny serie.) Knallfin optikk uansett hvem du velger.

 

Ser også at Meopta er utrolig mye for penga. Og når en vurderer ny Meopta mot gammal Swarovski så er jeg veldig i tvil. Meopta`n har 75 åpning, og sånt sett er den også noe mer "transportabel" og lettere, men marginalt dårligere lysstyrke. Uansett hvem du velger, så ville jeg valgt fastokular i stedet for zoom. Synsfeltet er noe helt annet, og det å finne målet går da raskere. Eks. kjøp en 30ww og en på 40 eller 60x.

 

Lykke til. Du blir garantert fornøyd uansett om du velger en Meopta eller Swarovski.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...