Jump to content

Magnum revolver


berg1

Recommended Posts

Hei,

 

etter dødsfall i familie er det blitt liggende (innelåst vel og merke) en Magnum "King Cobra"(?) i noe som ser ut som rustfritt stål med gummiskjefte med lærhylster (quickdraw - type??)

 

Ingen av oss etterlatte har tillatelse på denne så ville høre om noen vet om dette er noe som selges eller plomberes?

Den er minimalt brukt, så godt som helt ripefri og ellers, såvidt jeg kan se, i utmerket stand så kanskje litt for gale å plombere den..

Hvordan er salg mellom privatpersoner på slikt?

Har desverre ikke mye detaljer her men dersom det er interesse for det kan jeg selvsagt skaffe dette!

Link to comment
Share on other sites

Colt King Cobra i 357 Magnum/ 38 Special

 

Ta kontakt med det lokale politi kammeret, spør etter våpen kontoret og si dere ønsker å selge den revolveren.

 

Hvis jeg f.eks. skal kjøpe den så må jeg søke og så må jeg ha en godkjent søknad hvor det står revolver, 357 Magnum. (og masse info om meg).

Så møtes vi og fyller ut litt info på søknaden, blant annet legitimasjon. Så betaler jeg og tar med meg våpenet.

DU skal da levere søknaden (- blå del som blir min kopi) til politiet.

Det er veldig viktig, da det gir meg våpen kortet og våpenet blir fjernet fra deg, i registrert.

 

En King Cobra har i den siste tiden ligget på ca. 3000,- til nesten 5000,- Men det kommer veldig an på type, finnish, slttasje, løp, ekstra utstyr osv...

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Jonah-Hex!

 

Googlet bilder i henhold til den modellen du oppgav og det var spot on; blank med langt løp.

Da er det som jeg skjønner litt papirarbeid med dette, som med alt annet, men at det nok er verdt å selge fremfor å betale en liten tusing for å plombere den og bli sittende med 2kg ubrukelig stål :crazy:

 

Da får jeg finne tid til å ta telefoner og tatt noen bilder!

Link to comment
Share on other sites

Er selv S&W bruker, men Colt våpna er flottere våpen.

Men til konkurranseskyting i DA (Doubleaction) er ikke Colt brukanes.

Dette er pga et mer komplisert avtrekksystem, som er værre å forbedre til optimalt DA avtrekk.

Har selv hatt en King Cobra, og flottere våpen skal en lete lenge etter.

Men som sagt utseende/finnish og konkurranseskyting er 2 ulike ting........

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg der Tjukken; er flotte å se til!

Som du sier sikkert ikke den mest praktiske dersom man driver med konkurranseskyting; har skutt noen runder med den og avtrekket er rimelig tungt og innbyr ikke akkurat til hurtig repetisjonsskyting.

I mitt tilfelle var ikke det et stort tema uansett da hørselvern lå i bilen.... :shock:

 

Er det tilfeldigvis noen som vet om våpenforhandlere (utsalg) etc kjøper brukte våpen?

Antar fremgangsmåten i så tilfelle er mye den samme som beskrevet av Jonah-Hex.

 

Får sette i gang og se den beste måten å finne et nytt hjem til stakkaren!

Link to comment
Share on other sites

Yes, hadde jeg hatt mulighet, skulle jeg hatt hele Colt samlingen på veggen hjemme... ;o)

 

Winge våpen vet jeg kjøper brukt, Sport 1 Konsberg og Intersport Bogstadveien.

Men prisen blir vel som når en leverer inn bruktbil.

Mitt forslag er at du legger dn for salg på Finn for 3000,-,

Tror det er realistisk at du kan få fra 2500-3500 for denne.

:winke1:

Link to comment
Share on other sites

Forå fortsette fra det jeg skrev over: Hvis vi bor så langt fra hverandre at vi ikke kan møtes, så må kjøper sende søknad og kopi av legitimasjon. Så fyller du ut resten og sender den blå kopien med våpenet tilbake. Så får man avtale betaling.... :-)

 

berg1: Papir arbeide kommer du ikke utenom uansett.

Det første du MÅ gjøre er å kontakte politiet, og be om midlertidig lov til å ha våpenet. Siden du er her inne så regner jeg med at du har våpenskap som du kan ha våpenet i.

 

Men til konkurranseskyting i DA (Doubleaction) er ikke Colt brukanes.

Dette er pga et mer komplisert avtrekksystem, som er værre å forbedre til optimalt DA avtrekk.

Har selv hatt en King Cobra, og flottere våpen skal en lete lenge etter.

Men som sagt utseende/finnish og konkurranseskyting er 2 ulike ting........

Virker som om du forutsetter at alle Colt revolvere har likt avtrekk, og mekanisme noe som de ikke har.

Ja King Cobra har et forferdlig / grusomt DA (og SA ) avtrekk, men den kan ikke sammenlignes med en Python f.eks. og de to ser også veldig forskjellig ut innvendig.

Python er/var bedre en de aller fleste S&W ut av esken.

 

Å selge via butikk gir deg kanskje litt mindre papir arbeide, men MYE mindre pris. Du vil kanskje få 1000-1500 for den.

 

Hvor langt løp er det?

2,5", 4" 6" 8"?

Vet du om den er mye skutt?

Hvis den er fin, 6" så ville jeg nok satt prisen på ca. 3500,- (Kan jo prøve høyere og evnt la folk prute den ned litt.)

 

Legge den ut på Finn er det enkleste / lureste.

Men de krever kopi av våpenkortet for å legge ut annonsen. Så derfor er et papir fra politiet viktig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...