Jump to content

Pris på pack & dip?


Jeger68

Recommended Posts

Drar til Namibia den 15. og lurer på om noen har noen priseksempel på dip & pack fra Namibia eller Sør-Afrika? Lurer og på når dere fikk regninga på dette?

 

Jo Lavere pris og bo lengre fram i tid den kommer jo flere dyr har jeg råd til å skyte. Da rekker jeg jo å spare opp litt igjen til regningen kommer ;-)

 

Frakt hjem kommer jo og på etterhvert, men det er jo ikke før om 8-12 mnd.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på dip and pack prisene, da jeg alltid har brukt afrikanske taxidermister til hele jobben, men det er ikke avskrekkende dyrt. Kanskje 50 dollar pr skinn/ skalle? Vanligvis må du betale dip and pack I sin helhet nå taxidermistselskapet mottar trofeene. Det skjer når safariselskapet har samlet opp nok trofeer til transport. Så det varierer, men kanskje rundt 2-6 uker etter at du har kommet hjem. Du får nok trofeene I løpet av ca 3 måneder. 8-12 måneder er tiden det tar dersom hele taxidermist jobben skal gjøres I Afrika.

Største utgiften blir frakt og moms til den Norske stat, ja riktig moms til staten....

:evil:

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at det tar tid.

Jeg venter nå på troferer fra namibia dip&ship. Var der i april 2011 regninga kom i sin helhet i november. Dem skulle egentlig etter avtale få halvparten ved oppstart og resten når dem var ferdig.

Regner med at skallene kommer hitt i mai..

 

Jeg har også vært i rsa og da tok det ca 3/4 år.

 

Prisen har begge gangene vært på ca 5000+ tansport og mva

Transporten fra rsa var vi mange jegere som delte tror det var ca 3000

Transporten fra namibia er vi to om og den kommer på ca5000 hver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...