Jump to content

HJELP!! Hvem har hoppet her?


Mikkelrev

Recommended Posts

Hjelp

Kan noe der ute fortelle meg hvilket dyr som har hoppet her? Jeg tenkte Ekorn med det samme jeg så sporene, men jeg har aldri hørt at det er blitt observert Ekorn i dette området. I enkelte spor var det spor av klør. Sporene sluttet som oftest ved en trestamme. Det var mye spor i dette området. Det snødde litt i morges før jeg ut for å sjekke mårfellene, de fleste sporene virket veldig ferske, etter snøfallet.

20120226_111236.jpg

20120226_122704.jpg

20120226_111108.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takk for meget raskt svar. Det var det jeg tenkte meg. Men det som er rart er at hytta vår ligger 400-500 meter fra der disse sporene var og vi har aldri sett Ekorn eller spor ved hyttar, tross at vi forer småfugler med solsikkefrø og nøtter. De vil vel ikke driste seg over myra, eller så er de kommet dit i år. Har ikke sett lignende spor i det området tidligere, tross i ofte og mange skogsturer. Har mårfeller i dette området. Tok ned den ene da jeg så sporene og fikke misstanke om at det var Ekorn. Satte den opp et lite stykke unna de sporene for ikke å få de i mårfellen men oppdaget spor der også.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt mye mårfeller ute i områder med ekorn men har aldri fått de i fella, har hørt om endel andre som har men det er nok unntaksvis.

Er ikke sikkert du får besøk på fuglebrettet heller, er ekorn her jeg bor men de er aldri i fuglematen, har inntrykk at det er noen få som lærer seg at det er enkel mattilgang der. Hyggelig gjest ihvertfall :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...