Jump to content

Hva er hva på Sauer 200 avtrekket...?


smaug

Recommended Posts

Hei,

 

Har lest, søkt, finmekket og lest litt mer her og der men har aldri funnet en god forklaring på hva de tre forskjellige justeringsskruene på STR'en gjør men etter å ha fittlet med det selv har jeg en grei oversikt nå hva de forskjellige gjør - tror jeg. For å ta hva jeg har lest, så er det primært de tre forskjellige manualene som finnes for "dette" systemet, nemlig 200STR manualen, SSG3000 manualen og S202 manualen. Sistnevnte har et bedre språk som jeg skjønte litt bedre men der igjen er avtrekket en del forskjellig så jeg har bare brukt den som litt fyllstoff for tankesenteret, men altså bare for å høre med ekspertisen her:

 

Framre skrue = Justerer lengden på dødgangen

Midtre skrue = Justere kryp/trykkpunkt

Bakre skrue = Justere dødgangfjæra

 

Er jeg på vidda her eller?

Når jeg fikk børsa mi, syntes jeg ikke avtrekket var helt superduper. Bra men ikke halleluja-bra. Etter en del finjusteringer av de tre nevnte skruene synes jeg selv at jeg har fått en nydelig krisp og jevn avtrekk. Den mest kilne skruen er midterste skruen som fort kan føre til mye kryp om man skrur den for langt ut(eller var det for langt inn?). Motsatt vei så ble hele trykkpunktet borte.

Har ikke justert selve avtrekksvekten da jeg liker den slik den er nå(har ikke målt den).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...