Jump to content

sikker bakgrunn til .22LR


HunterBoy

Recommended Posts

hva mener dere er sikker bakgrunn for en 22LR? Jeg skal snart gå til innkjøp av en heldempet .22LR fra alm og ønsker å lage meg til en sikker bakgrunn slik at jeg kan skyte mye uten å være avhengig av banens åpningstider... er det f.eks nok med en kulefanger i skogen og gjerne ev naturlig forhøyning bak eller er det tilsvarende grove kalibre? ser jo at det finnes flere kulefangere som er beregnet for .22lr... Takker for svar... :)

Link to comment
Share on other sites

en vanlig liten kulefanger vil ikke være sikker bakgrunn, da den er for liten ( hva om du bommer på blinken mao )

selv om det er en .22lr, har den en overraskende stor sikkerhetsavstand.

 

Har du derrimot bredsiden av en love som sikker bakgrunn, vil jeg vel tro du nermer deg ( men da må du kunne se inngangene selvfølgelig )

 

uansett, god (og sikker ) skyting

Link to comment
Share on other sites

Kulefanger er som du nevner å få, ellers skal det ikke all verden til for å stoppe 22lr, skjøt mot låven her hjemme før, hadde da eikestav på kulefanger (2lag) disse stoppa 22n effektivt. Ellers har jeg brukt vedsekker. Bak kulefangern på jobben bygde vi en vegg 10cm tykkelse kledd med rupanel og fyllte hele veggen med sandblåsesand, denne har stoppet grøvre skyts enn 22. Ellers er jo en skråning kjekk å ha :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...