Jump to content

Lone Wolf rifle stocks - noen som kjenner til dem?


ko-stens

Recommended Posts

Som tråden spør om; noen som kjenner til dem?

 

Fant en utrolig lett og pen stokk i karbon der. 10 oz skulle bli noe slik som 285 gram det!

 

Noe slikt høres genialt ut til Brno Fox'en min i .222. Krampegråten omtrent tok meg da jeg veide riggen min i efta, 3 530 gram! Det var med en Sightron SII 4-16x42 (som skal veie 453 gram - veid til ca 580 gram med ringer og base), Hausken mini (som skal veie 140 gram - veid til 165 gram) og selve rifla (som skal veie 2 600 gram - veid til 2 780 gram). Snakker om "ujusterte" vekter... Særlig børsa. Bom med omtrent 200 gram fra fabrikk, og i tillegg er løpet kappet ti cm. Det skulle vel også utgjøre minst 100 gram?

 

Med andre ord, jeg skal bytte stokk...

 

Målet mitt er vel å komme meg under tre kilo. Selvsagt ikke helt nødvendig, men siden jeg går med børsa i sekken hele dagen, vil jo en halvkilo merkes i lengden det og, kanskje. Og siden jeg har vært på leit etter stokk i lang tid og aldri fått ut fingeren annet enn å sende et par eposter og tatt et par telefoner, uten svar fra noen, for øvrig, kan jeg jo prøve andre steder og. Og hvorfor ikke gå for lettest mulig stokk når jeg først er i gang? .222 krever jo ikke akkurat blylodd i alle retninger for å gjøre opp for den voldsomme rekylen! Så lett stokk høres riktig ut for meg til ei nett lita frøken av ei rifle.

 

Får jeg ikke tak i, har jeg alliert meg med brodern, som er en trollmann med karbonrammer til sykler. Om han er trollmann til å lage stokk, får en jo se i så fall!

 

Så får en også se når og om en kommer i gang... Revejaktsesong nå, og bever etter hvert (om jeg orker å lete etter høvelig sted). Til sommeren går jo alt bort i andre ting, og til høsten begynner jaggu jakta har jeg hørt!

Link to comment
Share on other sites

Glemte linken da...: http://www.lonewolfriflestocks.com/

 

Så du har samme problem som meg, Langlo? Har pusset løpskanalen på min tre ganger på et år jeg nå. Ikke imponert over treverkkvaliteten her.

 

Det var først lakkert stokk på den, men den strippet jeg av og oljet i stedet. Har bøttet på med olje, så den skulle være grei nå, men likevel vrir den seg. Det er egentlig hovedgrunnen til at jeg vil ha ny stokk. Og det hjelper ikke akkurat til å friste mindre når en finner superlette stokker... Lyst å prøve dødt stokkmateriale denne gangen.

 

Får hive av gårde en epost til Lone Wolf, tenker jeg. Men ser det er i USA, og da spørs det vel om de sender.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...