Jump to content

Dillon X-small powder bar i 32 S&W Long


El Gringo

Recommended Posts

Har akkurat satt opp den nye 32-toppen i 650´en og fått justert inn alt og testladet noen patroner.

Sammenlignet kruttmålet til Lee (Auto-disk) med Dillon isatt en X-small powder bar, og tilsynelatende porsjonerer de like nøyaktig.

Med den lille kruttmengden som skal til (1,6 grains N310) er det ikke mye åpning på powderbaren, noe jeg anser for ikke å være en fordel.

Jeg frykter at den lille åpningen kan være en potensiell kilde for uregelmessig oppfylling, men regner jo igrunnen med at alt vil fungere perfekt.

Er det noen som har mye erfaring med lading av 32 S&W Long med Dillon 650 som kan si noe om frykten for uregelmessigheter er ubegrunnet eller ei ?

Link to comment
Share on other sites

Eneste negative jeg har merket ved lading av 32 ACP på 650 er at hylsene av og til krangler litt når de skal ned i renna ferdig ladet. Akkurat som de henger litt når de skal sleides ut av hylseholderplaten av den skrå strengen som leder dem ut av platen og ned i renna. Litt rolig bevegelse hjelper, men ikke sikkert du vil plages med ditt kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Prøvde meg med N340 i 32 ACP en gang men gav det opp. Selv når ladningene kjentes ut til å være på lik linje med fabrikkrullet så slet jeg med uforbrent krutt.

 

Pr.dags så lader jeg 32 ACP etter følgende oppskrift.

Kule: Magtech 71 gr FMC (Midway har den)

Krutt: N310 1,4 gr

lengde: 24,75 mm (målte et lite knippe her og de varierte i fra 24,7 til 24,8 i patronlengde)

Hette: Federal small pist

Dette er en meget høflig ladning som gir fin funksjonering av PPK. Den er dog i nedre grenseland og svakere ladet blir det uforbrent krutt.

PS: Trykket kommer fort når man laster i av dette hurtige kruttet i slike små hylser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...