Jump to content

Rekruttering/Satsing på Ungdom og nybegynnere


Luft

Recommended Posts

God Morgen :winke1:

 

Vi skal starte opp med luftskyting i klubben vår og ønsker tips om hvordan man kommer igang.

Det er pr. idag bare jeg som skyter luft i klubben, men manglende utstyr og tilrettelegging gjør at jeg drar til en naboby for å delta på luftgrenen.

 

Utgangspunktet er satsing på ungdom og nybegynnere.

Vi har ingen pistoler og inget utstyr.

 

 

Hvordan markedsføre seg for å få med nye skyttere?

Hvem kan man henvende seg til ang. økonomisk støtte til pistoler og utstyr?

En del klubber har etterhvert gått over til elektroniske skiver, og det finnes da kanskje eletriske skivetrekk til salgs? Annet utstyr?

 

Dette er en relativt bred tråd med innhold av mange emner. Tips og hjelp, uansett kategori, tas imot med åpne armer :D

Link to comment
Share on other sites

Min klubb kjøpte brukte elektriske skivetrekk fra en klubb i Rogaland for 200,- pr stk. Dessuten er det mulig å søke om breddemidler fra NSF. Ellers får man prøve å søke midler fra kommune og næringsliv. Mange sparebanker deler f.eks. ut penger til gode formål.

 

Rekruttere deltakere til nybegynnerkurs: Jungeltelegrafen, oppslag på butikken, reportasje i lokalavisa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Takk for det Domino :P

 

Ser ihvertfall ikke ut til at rekruttering blir et problem, da allerede mange (ungdom i førsteomgang) har meldt sin interesse.

 

Utstyr er på gang bortsett fra pistoler, men har fått et godt tilbud på dette og.

Planen er å bruke våren og sommeren på planlegging, bygge standplasser og få så mye som mulig klart til høsten.

 

 

Fortsett med gode tips folkens, vil tro det er mange av dere som har god råd å bidra med. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...