Jump to content

Ruger MKIII 22/45 eller Walther P22?


Bigguns

Recommended Posts

Hvilken .22 bør jeg kjøpe?

 

Er ute etter en enkel, billig og driftsikker .22 pistol med lyddemper, til litt blikkboksskyting og baneskyting, og valget står mellom

Ruger MKIII 22/45 med Hogan lyddemper (totalt ca 7000 kr) eller Walther P22 med en walther SD22 lyddemper (totalt ca 4000 kr).

 

Problemet er at jeg ikke har skutt med noen av våpentypene tidligere, har kun prøvd buckmark og X-esse i cal.22.

 

Noen her inne med erfaringer fra ovennevnte modeller?

Evt hvor bra fungerer lyddemperne?

Andre forslag?

 

Alle innspill mottas med stor takk :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

jeg har hatt en Ruger MKII, den spiser alt av ammo uten noe tull, bra grep osv.

 

Waltern har et par i klubben og den er det utifra mitt inntrykk bare tull med. Mye mater problemer. Personlig trur jeg at Walter selger så pass bra som di gjør er at den er "tacti cool".

 

Jeg har bytta ut men Ruger mot en Browning Buckmark, som jeg har fått montert demper på. Jeg er minst like fornøyd med Buckmarken som jeg var med Rugern.

Link to comment
Share on other sites

Noen grunn for at du ønsker 22/45 utgaven av Rugeren istedenfor MKIII´en?

Vi har begge i klubben vår, og 22/45en blir skydd som pesten.

Grepet er så smalt og rart at INGEN har likt den så langt, ei heller klart å skyte jevnt bra med den.

Ville aldri valgt en slik personlig, skjønt om valget kun sto mellom den og en P22... :?

Tja, da vet jeg jammen ikke hva jeg hadde gjort...

Begynt med frimerker kanskje!? :lol:

 

(Ikke vondt ment, bare min personlige mening. Har erfaring med begge de du nevner. Dårlig erfaring...)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...