shooter 2 Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Fikk tak i en ubrukt slik radio i fjor som jeg egentlig er bra fornøyd med men problemet er håndmickrofon til denne . Har forsøkt flere typer også den orginale (orange) men har stadig vekk problem og bli hørt . Snakker jeg i apparatet så går den som bare f ... men håndmick. reduseres rekkevidden betraktelig . Noen som har samme problem eller hva anbefaler dere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sako_35 Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Er vel dårlig kontakt i pluggen i radioen er mitt tips! Prøvd mikrofonene på andre radioer? Er dette orginalmikrofon til Lafayette? Om så ikke, så får du kan du få feil motstand/impedans inn mot radioen, og redusert modulasjon!! Sako_35 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Okhotnik Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Har samme problem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puzzaque Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Hør med Breens-Jaktutstyr som er forhandler han vet sikkert om dette er en gjenngangerfeil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Okhotnik Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Har sendt til rep via Intersport Bogstadveien, som solgte meg mikrofonen. Så får vi se... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shooter 2 Posted February 11, 2012 Author Share Posted February 11, 2012 Er vel dårlig kontakt i pluggen i radioen er mitt tips! Prøvd mikrofonene på andre radioer? Er dette orginalmikrofon til Lafayette? Om så ikke, så får du kan du få feil motstand/impedans inn mot radioen, og redusert modulasjon!! Sako_35 Hei igjen ! Prøvd både uorginal og orginaltype og det blir like dan . Har en Icom også som jeg har samme problem med og den har jeg orginale mic'r til det var derfor jeg fikk tak i denne radioen. Jeg har tatt det opp med butikken i begge tilfeller ang. det du sier om motstand/impedanse men dette vet ikke selgere så mye om men man skulle tro at er begge deler samme merke burde det stemme . Føler mange egentlig som har problemer med dårlig rekkevidde når man bruker løs mickrofon. Som en nevner her skal jeg ringe Breen og høre hva han kan si om det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
300 win mag Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Er det noen av dere som kan hjelpe meg med å finne riktig "speaker mic" som passer til Lafayette micro 3+? Jeg har sett en del på ebay og funnet mange modeller som er rimelige og ser mistenkelig like ut som de flere i jaktlaget bruker. Eneste forskjell er jo at de koster 3-4 ganger så mye her i Norge. Problemet er at jeg klarer ikke å finne ut av hvilken som blir riktig til denne radioen. Lafayetten står ikke i noen lister over hvilke radioer tilbehøret passer til, men jeg mistenker at noen av dem kan passe likevel. Noen som vet? Kan f.eks denne beregnet på Kenwoodradioer passe? http://www.ebay.com/itm/Speaker-Mic-Microphone-for-Kenwood-Handheld-Radio-/200781136754?pt=US_Radio_Comm_Microphones&hash=item2ebf7d0372 eller en av disse? http://www.ebay.com/itm/Speaker-mic-Midland-LXT-GXT-FRS-AVP1-MLEBA-Radio-F-/350233571337?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item518b8c3009 http://www.ebay.com/itm/350255284175?ssPageName=STRK%3AMEWNX%3AIT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Okhotnik Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Jeg har et par til salgs. Ta kontakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
300 win mag Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Løfter denne. Ingen som kan forklare forskjellen på disse koblingene, evt. vet hvilke radioer som har like koblinger til speaker mic som Lafayette micro 3+? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sogning Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Brukar same type som til icom til min micro 3+. Bestilte den uten skrufester, men fekk med skrufester, den er litt større og ville ta borti det feste som er til bæresnora, men "spikka" vekk litt med kniven og då gjekk det greitt. Denne typen toler vatn og. Lafayette sin mic kan du hive viss det er meldt regnver! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
treføtingen Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Har fått trøbbel med min micro 3+,det blinker "UL" i displayet. Sender ikke,og mottar heller ingenting. Noen som har vært borti dette,og evt vet hva som kan gjøres? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pappa1972 Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Dersom du har ul i displayet er det noe feil i programmet i radioen koster ca 12-1500 å fikse. Det er vel radioen ikke vert å koste på Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts