Jump to content

Lafayette DC 155 micro 3+


shooter 2

Recommended Posts

Fikk tak i en ubrukt slik radio i fjor som jeg egentlig er bra fornøyd med men problemet er håndmickrofon til denne . Har forsøkt flere typer også den orginale (orange) men har stadig vekk problem og bli hørt . Snakker jeg i apparatet så går den som bare f ... men håndmick. reduseres rekkevidden betraktelig . Noen som har samme problem eller hva anbefaler dere :?:

Link to comment
Share on other sites

Er vel dårlig kontakt i pluggen i radioen er mitt tips! Prøvd mikrofonene på andre radioer? Er dette orginalmikrofon til Lafayette? Om så ikke, så får du kan du få feil motstand/impedans inn mot radioen, og redusert modulasjon!!

 

 

Sako_35

 

Hei igjen ! Prøvd både uorginal og orginaltype og det blir like dan . Har en Icom også som jeg har samme problem med og den har jeg orginale mic'r til det var derfor jeg fikk tak i denne radioen. Jeg har tatt det opp med butikken i begge tilfeller ang. det du sier om motstand/impedanse men dette vet ikke selgere så mye om men man skulle tro at er begge deler samme merke burde det stemme . Føler mange egentlig som har problemer med dårlig rekkevidde når man bruker løs mickrofon. Som en nevner her skal jeg ringe Breen og høre hva han kan si om det.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Er det noen av dere som kan hjelpe meg med å finne riktig "speaker mic" som passer til Lafayette micro 3+?

Jeg har sett en del på ebay og funnet mange modeller som er rimelige og ser mistenkelig like ut som de flere i jaktlaget bruker. Eneste forskjell er jo at de koster 3-4 ganger så mye her i Norge. Problemet er at jeg klarer ikke å finne ut av hvilken som blir riktig til denne radioen. Lafayetten står ikke i noen lister over hvilke radioer tilbehøret passer til, men jeg mistenker at noen av dem kan passe likevel.

Noen som vet?

 

Kan f.eks denne beregnet på Kenwoodradioer passe?

 

http://www.ebay.com/itm/Speaker-Mic-Microphone-for-Kenwood-Handheld-Radio-/200781136754?pt=US_Radio_Comm_Microphones&hash=item2ebf7d0372

 

eller en av disse?

 

http://www.ebay.com/itm/Speaker-mic-Midland-LXT-GXT-FRS-AVP1-MLEBA-Radio-F-/350233571337?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item518b8c3009

 

http://www.ebay.com/itm/350255284175?ssPageName=STRK%3AMEWNX%3AIT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Link to comment
Share on other sites

Brukar same type som til icom til min micro 3+.

Bestilte den uten skrufester, men fekk med skrufester, den er litt større og ville ta borti det feste som er til bæresnora, men "spikka" vekk litt med kniven og då gjekk det greitt.

Denne typen toler vatn og.

Lafayette sin mic kan du hive viss det er meldt regnver!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...