Jump to content

Blaser LRS-2 til jaktfelt


Lawman

Recommended Posts

Den greier du ikke kravet i jeger klassen med. Men du kan jo skyte i sporter B uansett. Vil tro du må i vhertfall slanke med 3-400 gram. og da må du ha en lett kikkert for å klare kravet. Husk også kravet til avtrekk som skal være minst 1 kg

Link to comment
Share on other sites

At du har liker rifla er vel grunn god nok. Selv skyter jeg jf med en trg22 med 70cm .260 løp og s&b 5-25 pmII på. Veier snaue 6,5kg... Greit på sittende hold, ikke like greit på stående enda. Men gøy å skyte med noe ikke alle har.. Det er nesten grunn god nok for å møte opp.

Link to comment
Share on other sites

sikkert et greit riflevalg lrs2 men jeg hadde villa kjøpt meg en sauer 200 først som sist.mye billigere piper og fungere som bare det.men om en vil ha noe spesielt så er smaken som baken delt.jeg falt ikke for blasern når jeg hold i plastgreppet. har bygd flere rifler for jaktfelt elgbae som jeg har ståene i skapet her,sauer hadde jeg hørt litt og vært om og ville i grund ikke ha det,men med ble til jeg kjøpte med ny sauer her i vår og har ikke angra en time.kunne kjøpt den med en gang og spart myyyye penger i bygging av rifler i grund :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kim: Veldig fornuftige synspunkter :)

 

pettern: Du åpner bra, men sklir litt ut underveis i innlegget ditt... :-) Sauer "først som sist"... Jeg er ikke så sikker på det, selv om Sauer er bra saker det også. Ingen tvil om det. :smile:

 

Ellers er det absolutt ikke jaktfelt jeg ev. skal ha denne børsa til. Jeg har aldri skutt jaktfelt, men tenkte det kunne være artig å prøve. Sånn sett var jeg bare ute etter et støtteargument for å kjøpe ei slik børse... Og jeg skjønner også at det er mange alternativer som er mye bedre til denne bruken. LRS-2 er nok mest egnet til liggende skyting, og jeg synes jo den er litt artig da.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp rifla, har maken til akkurat jaktfelt, litt tung men det lærer du å leve med. På løpende elg er den helt suveren om du topper den med egnet kikkert.

 

Generelt en morsom rifle du kan bruke til alt fra toppjakt til elgposting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...