Jump to content

Beretta som ikke vil gi meg 2.skuddet!


Shaug

Recommended Posts

Sliter litt med at SV10en min ikke vil gi meg skudd nr2. Dette gjelder all type ammunisjon.

Det som er rart er at dersom jeg får en skuddsituasjon og skyter et skudd, så vil den ikke gi meg skudd nr2, men dersom jeg da gir kolben et kakk, så gir den meg 2.skuddet.. Det virker for meg litt rart at rekylen fra ammuisjonen ikke er nok til at jeg skal kunne få 2.skuddet???, men at et lite kakk fra håndflaten min er nok?

 

En teori jeg har hatt er at dette kan være et vintersyndrom. Seig olje eller skitt? Jeg kan ikke huske at dette har vært et problem i plussgrader. Jeg har brukt haglen hele høsten og har ikke hatt dette problemet før nå i det siste.. Jeg var på jakt i går i -32 og da ble den gjort om til en enkeltskuddshagle.

 

Så nå har jeg åpnet mekanismen, renset den skikkelig (var ikke spesiellt skitten) og lagt et tynt tynt lag med teflonolje på den mekanismen som "gir meg 2.skuddet". Håper dette kan hjelpe litt på.

 

Men hva tror dere kan være feilen?

Link to comment
Share on other sites

Reklamasjon ja.. Dette er jo en uting på en såpass dyr hagle. Føler liksom at jeg ikke lenger stoler på den :) hehe. Men nå har jeg hvertfall gjort en liten rengjøringsjobb, så tenkte å prøve ut litt dobbeltskudd på lerduebanen. Dersom det fortsatt er et problem så er det bare å dra inn og reklamere.

Link to comment
Share on other sites

Fjernet unødig sitering. G.Larson

 

Har vært inne på tanken. Men tviler på at det er dette som er årsaken. Det er jo rart at jeg plutselig skal begynne å få dårlig montering?

 

Blir nok å levere inn haglen på mandag til de jeg kjøpte den hos.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...