Jump to content

Garmin astro 220 eller 320?


ersa

Recommended Posts

Jeg skal nå ha min første jakt hund og har sett etter gps.

 

Jeg har funnet en brukt 220 med halsbånd til 3000 og en brukt 320 uten halsbånd til 3000.

 

 

Hvilke av de ville dere valgt. Er forskjelden på 220 og 320 stor nok til at det er verd og kjøpe 320 uten halsbånd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville valgt 220en,savner min som antennekontakten gikk i stykker på,har ikke hørt om noen som har fått sin ødelagt m orginal antenne,jeg hadde lang antenne.har nå 320 den bruker mer strøm selv om alle lyder, lys og ekstra duppeditter er slått av

Link to comment
Share on other sites

Har begge men bruker kun 320 en. Antennefeste samt at dipeduttene er lettere å mye bedre på 320 en gjør at valget mitt hadde gått for 320. Dc 40 er ett must.

hva det koster er etter mitt skjønn uvesentlig når en bruker såpass tid med hunden.

 

Men for all del. Kjøp det billigste men ikke klag.

Link to comment
Share on other sites

Har begge og rent bortsett fra at den nye prosseserer mere detaljerte kart fortere, men dette på bekostning av batteritiden

Begge halsbånd hengt ca 0,5 m over bakken med ett par m mellom peiles de på ca 11km litt lengre med skogsantenne ikke mye

Uansett hvilken kombinasjon som blir prøvd gammel hånddel ,ny hundedel eller gammel hundedel med lang og kort antenne er det så lite forskjell at jeg vet ikke om den ene er bedre enn den andre.

Mere detaljrikt kart på den nye den gamle sliter med nykartet med alle detaljer. Kompasset er litt letter siden man slipper å holde det vannrett, men om man har brukt vanlige kompass er det jo samme prosedyre der å. Bruker ikke kart så mye mest bare for å skaffe ett overblikk hvor bikkja er å bruker kompasset for å manøvere inn mot bare innom kart såmnnn med gjevne mellomrom for å oppdatere litt, det virker som det sparer litt batteri å bruke kompass i stedet for kart uten at jeg no har gjort noen seriøse tester av akkurat det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått fra Garmin: 3 nye bånd, 1 ny astro og 2 antenner + 1 komplett sett med Astro 330 og enda ikke sikker på om alt er ok. 220 med dc30 har aldri sviktet meg! Den nye gir jeg nå bort (til en jeg kjenner med redningshund, så ikke mas :mrgreen: )

Problemet mitt med 320 er at den slutter å spore etter en stund (20-30 km)og deretter ikke etablere kontakt igjen og du mister kontakten med hunden. Dette er ikke vist ikke noe vanlig problem ifølge garmin men jeg og iallefall 2 andre har samme problemet med DC40 her i Sandnes. Hadde gått for 220 med dc30 og ventet på ny utgave.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...