Jump to content

Hvilken 22. finpistol til en med store never?


brunders

Recommended Posts

Jeg er straks i markedet for å finne meg en god pistol med anatomisk skjefte. Jeg har prøvd Hämmerli SP20 og Walter GSP. Hämmerlien hadde et skjefte L. men det ble alt for trangt. Walteren var bedre, men også alt for trang for min hånd, selv med håndstøtta i aller laveste posisjon.

 

Er det noen våpen som har skjefter som åpner for 11 cm i høyden eller mer? Hva sier andre skyttere som har store lanker?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg måler 9,8cm, og bruker morini cm22m-rf med XL grep. L grepet gikk greit hvis maks justert ned, mens XL grepet har jeg justert ganske høyt opp. Vil bli overasket om XL grepet blir for lite selv med 11cm hender, tror jeg kan justere ned XL grepet 1.5-1.8cm lenger ned enn hva det er stilt inn nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg måler 9,8cm, og bruker morini cm22m-rf med XL grep. L grepet gikk greit hvis maks justert ned, mens XL grepet har jeg justert ganske høyt opp. Vil bli overasket om XL grepet blir for lite selv med 11cm hender, tror jeg kan justere ned XL grepet 1.5-1.8cm lenger ned enn hva det er stilt inn nå.

 

 

Jeg har lurt litt på en Morini.

Kan jeg spørre hva du ser som det beste ved Morini'n, hvorfor du valgte den, og ikke f.eks. en FWB eller en SSP?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...