Jump to content

Tilgrisete slaktepatroner


Gere

Recommended Posts

Jeg fikk et par Norma slaktepatroner idag.

Kulediam.: 9,26mm

Hylsediam.: 9,6mm

Rimdiam.: 9,81mm

Hylselengde: 17mm

Totallengde: 28,79mm

En var merket med ** og en med ***

De så ut som de var dyppet i noe voks eller stearin av noe slag. Så det jeg lurer på er om noen vet om de kan ha blitt levert sånn, eller om det kan være noe noen har gjort i etterkant for å bevare dem eller jeg-veit-a-f.....??? Se på bildene:

 

34949aq.jpg

o90ock.jpg

 

Har noen sett noe lignende før? Skal de være sånn??

Link to comment
Share on other sites

Ja dem skal være slik. dog vel grønn den til venstre.. patronene er satt inn med voks ja. mulig det er en kombinasjon av smøring til løpet og bevaring/lagring av ammoen.

stjernene på hylsebunn indikerer styrken på ladningen. ** er Middels, *** er Sterk- beregnet på okse og dyr av den størrelsen

Link to comment
Share on other sites

Har vært borti slike slaktemaskepatroner med kule av zink.

 

Har noen vært inne på tanken om å konvertere en revolver, brosje eller lage en ekstra tønne og kjøpe inn løp i 9,6 kaliberet? Patronene igner litt på en .38 S&W (ikke Special, altså), men er jo ca 0,4 mm større i kulediameter.

Hva må til for å få kjøpe slaktemaske, og ammo til slike?

"Passer" 9,6 mm slaktemaskepatronene til noen revolver tilgjengelig i dag, dvs. kan patronene avfyres med rimelig presisjon og sikkerhet i noen revolver kamret for andre (mer ukjente) revolverpatroner?

Link to comment
Share on other sites

Ok. Tusen takk for svar alle sammen. Det var det jeg lurte på; om de kom sånn orginalt. Og det gjorde de tydelig vis.

Vet ikke om det fins noen revolver kamra for de, gitt.

Slaktemaskepatroner på G-Sport??? Det får'n si... Ja kanskje en slags sport det og :lol: Takk Marcel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...