Jump to content

Smith&Wesson mod. 14-6


Nortroop

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en S&W 14-6. Har forsøkt å lete opp litt informasjon om denne på nettet, men finner svært lite.

Jeg har hatt den i ca 6 år nå, og vurderer å selge den. Derfor skulle jeg gjerne visst litt om den.

Finner noen amerikanske forum-sider, men det er stort sett om folk som vil kjøpe eller selge.

 

Det jeg lurer på er om det finnes mange av denne modellen i Norge (i og med at jeg ikke finner noe info på norske sider)?

Når ble de produsert (vet at 14-7 ble produsert f.o.m 1997, så jeg antar at det var før dette)?

Hva kan den ligge på i verdi (det vises at den er brukt, men den er i god stand. Litt slitt blånering. Modifisert med lettere avtrekk, avtrekkstopp og "nedslipt" hane)?

 

Håper at noen der ute kan hjelpe meg.

Link to comment
Share on other sites

Mod. 14 er en svært vanlig revolver, så noe klenodie er det ikke.

Imidlertid er det en grei feltrevolver, spesielt om den har 6" pipe.

Trimming av avtrekk er ikke verdt særlig mye i seg selv, og det kan tilogmed sette ned verdien alt etter hva som er utført og ikke minst hvordan.

Slik jeg skjønner det, er den velbrukt og bærer preg av det, så jeg ville neppe gitt mer enn ca. 2 lapper om den ellers er i god stand rent mekanisk.

Link to comment
Share on other sites

Her er litt historikk om modell 14 jeg fant i denne tråden: http://thefiringline.com/forums/showthread.php?t=379592

Som du ser ble 14-6 produsert fra 1994 til 1997.

 

K-38 Target Masterpiece (pre model 14) 1946 to 1957.

14 (1957) Stamping of model number.

14-1 (1959) Change extractor rod from right hand to left hand thread.

14-2 (1961) Cylinder stop changed, delete trigger guard screw.

14-3 (1967) Relocationof rear sight leaf screw.

14-4 (1977) Change gas ring from yoke to cylinder.

14-5 (1991) New yoke retention system and initial run of 2000 guns with full lug barrel.

(1992) Standard production of full underlug barrel.

14-6 (1994) Synthetic grips, drill and tap frame, change extractor, change rear sight leaf.

(1995/96) Delete square butt.

(1997) Change to MIM thumbpiece and trigger.

14-7 (1997) Cylinder stop stud eliminated, eliminate serrated tangs, change

to MIM hammer with floating firing pin.

(1999) Model 14 discontinued.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei:)

Jeg er vel sikkert altfor sent ute, men ville sporre allikevel om du fortsatt har denne revolveren og om den er til salgs? Jeg er ute etter en mod 14, og 14-6 har vel ogsa full underlug? Om den fortsatt er for salg, er jeg villig til a gi en god pris for den iallefall. Kjopetillatelsen er klar tirsdag, onsdag tenker jeg.

 

Mvh Magne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...