Jump to content

Hipeiler?


Brusveen

Recommended Posts

Hei

Noen som har noen gode tips til hvor man får tak i hipeiler? hva slags type er bra?

Sett forskjellige skredsøkere osv, men blir fort litt dyre. Hjelper en som er på utkikk etter peiler til Tysker'n sin:) Ikke alltid like ivrig på å komme ut:)

Legg gjerne med en link til eventuelle sider.

 

På Forhånd takk!

 

Brusveen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Men jeg syns sender virker veldig stor jeg ! må da lett kan henge seg fast denne ! Har du kjøpt din her i landet eller ? Ser det ligger noen litt rimeligere her også , har du noen peiling på dem ? Man trenger da ikke peiler som går 60 m men dette er vel i snø sikkert så det blir vel noe annet i jord.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hatt problemer med at peileren har hengt seg fast , verken i jord eller steinhi. Jeg kjøpte min direkte fra produsent , den siden du linket til.

 

Jeg har forøvrig ikke erfaring med andre peilere , kjøpte denne da folk som graver mye sier det er den beste. Og de har prøvet det meste på markedet.

Link to comment
Share on other sites

Hadde tysker'n min med den peilen i linken over i et svært jorhi i helgen.

La mottakeren rett ved hullet jag slapp henne inn i å peilet henne på 60m+ flere ganger.

Litt av et system dem lager ja, er vel mellom 10-20 hull der...

 

Du føler ikke det er noe problem med størrelsen på sender !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ser også behovet melder seg for en hipeiler.

 

Lurer litt på Hi peiler Terrierfinder long range:

http://www.hundforaren.se/Webshop/Butiken.php?pejl=gryt

 

Er Noen som har noen erfaring med denne?

Skal brukes i steinhi hovedsaklig. Hvor bra fungerer en peiler i et steinhi for dere som har prøvdt det?

 

Fungere det bra nok til å kunne grave hunden ut hvis det skulle bli nødvendig?

 

Da denne ikke vil bli brukt daglig heller noen få ganger i året så er jeg intr i billigst mulig som er godt brukende:)

 

Noen andre tips til gode sendere til stein hi

Link to comment
Share on other sites

Hei 'Parsonterrier ' ! Dette er en Deben Ferret Finder . Vi har to slike peilere og jeg kan ikke si annet eller at de funker meget bra men den trenger litt trening for og være sikker på at du avleser riktig dybde . Skalaen her kan være litt lur de første gangene du bruker den og særlig hvis dybden begynner og overskride 1.80 . Retning syns jeg funker bra og vi har gravd ut hund flere ganger . Det fine med de hundene vi har i dag er at de bryter ofte så en slipper og grave, det er det beste . Du kan trykt kjøpe en slik men velg den for 16 fot. Det jeg ser på linken her er at prisen var veldig høy . Tar du en telefon til ' Breen ' har han en igjen som han selger for 2 lapper (hvis den ikke er solgt nå) .

Link to comment
Share on other sites

Du kan trykt kjøpe en slik men velg den for 16 fot. Det jeg ser på linken her er at prisen var veldig høy . Tar du en telefon til ' Breen ' har han en igjen som han selger for 2 lapper (hvis den ikke er solgt nå) .

 

16 fot det blir vel den rimligste det? Skal ikke den som heter longrange være bedre? HVa er forskjellen på dem utenom halsbåndet?

 

Tenkte det måtte være best å kjøpe den krafigste av dem siden dette skal gå gjennom steinurer ogslikt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...