Jump to content

Lengde på hylseliv


lipitor

Recommended Posts

Vi i hagleladernes Eurotrash land er jo egentlig bortskjemte i forhold til hylsetilgang. Det som er gull for oss er ansett som søppel av alle ikke ladere så vi kan jo velge og vrake. Cheddite og Fiocchi lader ihvertfall jeg en gang og kaster men da jeg lider under sub gauge syndromet er jeg avhengig av kjøpte hylser, er ikke mye 28 kaliber å finne på banene her.

 

Nå skryter jo amerikanerne uhemmet av Win AA HS og Rem STS i akkurat 28 mens Federal skal være mere midt på treet når det gjelder hylsekvalitet (Alt er tilsynelatende bedre enn Fiocchi og Cheddite).

 

Jeg kjøpte en haug med Federal/Estate hylser som jeg bruker på banen. Har merket en pakke som jeg lader om og om igjen for å se hvor lenge de varer.

Sportskytterne over there lader gjerne til de får sprekker helt frem til munningen av hylsa. Munningen skal bli sprø av varmen, kombinasjon med gjenntatte ladinger gir sprekker.

Det er gjort tester som overaskende nok hevder at man ikke mister trykk eller hastighet helt opp til 12 omladinger.

http://www.armbrust.acf2.org/caselife.htm

 

 

Disse var engangskutte da jeg fikk dem, her er de ladet om 2 ganger(Once fired + 2)

Har allerede en og annen sprekk, men ingen sprukket helt ut.

DSC_0200.jpg

 

DSC_0202.jpg

 

Once fired + 3. Begynner å bli sotete i tuppen men er enda ikke sprøe.

DSC_0211.jpg

 

 

DSC_0202.jpg

 

 

Fortsettelse følger..

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...