Jump to content

.270 Weatherby Magnum - Erfaringer?


sp33do

Recommended Posts

en 270 Weatherby er jo nesten identisk med 7mm Rem Mag, med unntak av kuledia og dobbelradius skulder.

så med samme kulevekter så er vel også rekylen identisk.

(har ikke skutt med noen av de).

 

ulempen med kaliberet er dyre hylser, jeg er selv en Weatherby-fan(har en .300)

men skulle jeg hatt noe i .270"-7mm størrelsen hadde det nok blitt en Rem Mag pga tilgang/pris på hylser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt kaliberet i ca 6 mnd . Blaser K95 . Noen jakt erfaring med patronen har jeg ennu ikke. Presisjons messig syntes jeg så langt den er litt sær. Hornady SP i 150 grain går hull i på 100 meter. 972 m/s.

Fabrikk patroner med Nosler 130 og 150 grain samler dessverre ikke spesiellt bra.

I 257 Wby derimot går 120 grains nosler hull i hull. Rekylen til 270 wby ligger midt i mellom 257 wby og 7 mm RM.

Venter nå på 140 grains BST så får vi se. En artig patron men i min børse, presisjonsmesssig litt vanskligere enn 257 wby :mrgreen::mrgreen:

 

Lurer nå på et løp i 7 mm STW eller 7 mm RUM ,,,, men det var denne nye våpenforskriften da,,, håper den ikke omfatter veksel løp på system våpen al`a BLaser K95 og R93. Det blir det jo gørrrrrrrr kjedlig. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Vi får de våpenforskriftene vi fortjener. Flertallet her i landet har jo stemt på de rød grønne og Storberberget , så klage kan vi vel ikke. Vi har valg i 2009. Stem frp. :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...