Jump to content

Papphylser


Hedning

Recommended Posts

Jeg er i sterk nød etter å få tak i papp hylser. Ballistic Products har papp hylser, laget av Cheddite. Men jeg får ikke svar derfra lenger. Noen som har hatt kontakt med dem i det siste? Sendte mail til Cheddite også, men ikke fått svar.

 

Om det er noen som har papp hylser å avhende så er jeg interessert, gir noen kr for det. Kaliber 12 og 10. Kaliber 10 er det vel lite sannsynlig at noen har vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Fra Ballistic products er det best å bestille via mail. Jeg også opplevde at det var vanskelig for utenlandske å bruke siden deres. Send mail til dem og si hva du vil ha så fikser dem det for deg.

 

Grunnen til at jeg vil ha papp eller messing er at dette er til to gamle Winchester 1887 bøyle hagler. En i kaliber 10 og en i 12. Plastikk egner seg ikke da svartkrutt brenner mye varmere enn røksvakt. Krympe partiet på hylsa smelter seg fast til kammerveggene og lager et helvete når man trenger å veksle raskt.

 

Jeg kan legge til at jeg var litt skeptisk til svartkrutt og effekt. Men der i gården er det veldig lite som skiller. 10`r hagla går svinaktig bra. Lagde noen bukke patroner som jeg for moro skyld prøvde på 45 meter. 140grs FFg Wano svartkrutt bak 45 gram hagl. Svermen var tett og slo gjennom like bra som 12-70 røksvak. Men det blir nok lite jakt med disse. Relativt tunge og lange.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...