Jump to content

Bettinsoli anacord 12/76


skrufff

Recommended Posts

Jeg har den hagla der. Skulle egentlig ha standard utgaven men den var de utsolgt for så da fikk jeg denne som skal være bedre/mer påkostet enn standard.

Interessant at den hagla er koster like mye som jeg betalte for 5,5 år siden(messepris) med en del ekstra utstyr.

 

Men uansett, jeg er ikke helt hundre prosent fornøyd med hagla. Den første høsten jeg hadde hagla ble den selvfølgelig våt i ekte norsk høstvær, det resulterte i at trevirket på fortreet utvidet seg og forskjeftet satt bom fast. Jeg prøvde å tørke og tørke og tørke men den satt fast. Da sendte jeg hagla tilbake til JF etter en telefonsamtale. Når jeg fikk den tilbake løsnet forskjeftet lett, litt for lett. Jeg vet ikke hva de gjorde men forskjeftet mitt er litt løst. Ingen ting i veien med låsen, men jeg kjenner det godt at trevirket ikke er tilpasset løpet godt nok.

 

En annen ting jeg har vært litt plaget med er klikk på løp nr 2 hvis jeg fyrer av begge løpene etter hverandre. Det er viktig å presisere at dette har kun skjedd med klikkpatroner og tomt kammer, aldri på jakt/bane.

 

Utover det overnevnte er jeg veldig fornøyd med hagla, synes den er pen og veldig god og holde i.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en bettinsoli overland light lux. Og den imponerte ikke stort til den prisen. Den såkalte automatiske sikringa, var ikke så automatisk. Treet i stokken vred på seg. Også fikk man liksom ikke noe følelse av kvalitet på den :?

Men kanskje dem har blitt bedre, er jo noen år siden jeg hadde min :D

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en bettinsoli overland light lux. Og den imponerte ikke stort til den prisen. Den såkalte automatiske sikringa, var ikke så automatisk. Treet i stokken vred på seg. Også fikk man liksom ikke noe følelse av kvalitet på den :?

Men kanskje dem har blitt bedre, er jo noen år siden jeg hadde min :D

Det glemte jeg når jeg skrev mitt innlegg i farten! Den automatiske sikringa mi er heller ikke automatisk. Sendte hagla inn en gang til for å få fikset det, men den kom tilbake i samme tilstand...

Link to comment
Share on other sites

okay,kan jo være det har komt seg,og du har vært max uheldig,men er skeptisk. og med min flaks,skjer det nok meg også :lol:

 

 

Har fått meg noe jakt der det er ganske mye steinkrat/røys. Så vil ikke ha for dyr hagle,med tanke på fall o.l.men,att den er driftsikker og tåler en støyt.

 

Er Silma Finnskogen 12/76 noe?Såg faktisk,og kjenntes ikke ikke så værst ut til og være ei såkalt "billig" hagle. Pris 7990,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...