Jump to content

Fjellskisko 75 mm


ko-stens

Recommended Posts

Glante på de gamle fjellskiskoa mine for litt siden. Hele frontpartiet på sålen har delvis løsnet på den ene skoen, og da blir det krise om skiten detter av midt i skogen. De er faktisk 17 år gamle, lite brukt, men dog, de har holdt bra. De har også vært litt små, så på januarturene mine i skogen etter fugl, har jeg blitt noe kald på beina.

 

Med andre ord, det er på høy tid å investere i nye. Kunne selvfølgelig valgt BC-variant og byttet både sko og bindinger, men hvorfor gjøre det dyrt, og hvorfor bytte noe som funker for meg?

 

Gidder ikke kjøpe dyrt, men ser at de fleste drar seg godt over to høvdinger. Bruker ikke utstyret så ofte at det "betaler seg", så satser rimelig.

 

Da blir utvalget deretter, men har da funnet et par alternativer:

 

Alpina: http://www.mxnett.no/epages/mxsport.sf/?ObjectPath=/Shops/MXSport/Products/2000171/SubProducts/2000171-2000171-53&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Alpina%20BC%201675%2075mm%20m/st%F8tte

 

Varg: http://www.oslosportslager.no/produkt/varg-morgedal-fjellskistovel-20544.aspx

 

Oslo Sportslager har også tre alternativer til en tusenlapp, og jeg hadde kastet meg rundt og valgt en av disse, men selvfølgelig har de ikke størrelsen jeg vil ha, 44, og siden jeg har somlet nok og trenger dem innen få uker, må jeg vel opp i pris...

 

Noen som kjenner til de to alternativene?

 

Noen som kjenner til andre alternativer i samme prisleiet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...