Jump to content

Hvilken 1911 til Production


Darth Vader

Recommended Posts

Ja, jeg er klar over everts gode tråd "Hvilken 1911, og hvilke modifikasjoner?", men jeg har et spesifikt spørsmål som ikke passer i hans generelle tråd:

 

Hvilken 1911 er den beste modellen til Production-klassen i praktisk?

 

Har jo hørt mye bra om BUL M5, som i everts tråd beskrives som "nesten ferdig praktiskpang". Gjelder dette også Production? Er STI et alternativ?

 

Hva med Kimber? De hadde vel noen barnesykdommer, men de siste modellene er vel bra? Og hva med Springfield -- i tilfelle hvilken modell?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Først, la meg bare på en vennlig måte oppfordre deg til å lese regelverket til Production, noe du tydeligvis ikke har gjort. :wink: Der vil du se at tradisjonelle 1911 single action våpen ikke er lov til å bruke i klassen, dette fordi det er krav om double action på første skudd.

 

For å gå til ditt spørsmål: Såvidt meg bekjent, så er det kun en 1911-basert pistol som er godkjent i Production, og det er Para LDA. Hvorvidt den er konkurransedyktig kan jeg vanskelig uttale meg om, da jeg ikke har skutt med den selv. Av det jeg har håndetert pistolen, virket inntrykket meget positivt. Den har 1911-feeling og meget godt avtrekk som fortjener en ekstra liten kommentar. Avtrekket er nemlig langt, men lett, og ligner nesten mest på en supertunet revolver. Det jeg ser er sagt negativt om pistolen på div forum, er gjerne at den har lang reset, noe jeg kan bekrefte. I tillegg er den forholdsvis dyr. Disse minusene er nok noe av grunnen til at jeg ser svært få, om noen, av dem på stevne.

 

De mest typiske pistolene man ser i Production er: Glock, CZ, Tanfo. I tillegg ser man en og annen SIG og en og annen Sphinx.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...