Jump to content

ATA halvauto i 12/89 eller Baikal MP 153


Mauser M03

Recommended Posts

Er det noen som kjenner til disse?

 

http://landro.no/produkter/v_pen/ata/ata_arms_camo_max_4_1_2_auto/

 

eller

 

http://www.beverensport.no/default.pl?showProduct=4226&pageId=1501

 

Jeg vil ha med 12/89 og det skal være billig da den skal vedbringes ved gjørmebad på andejakt. Liker ATA'n, men finner ingen som har erfaring med den. Ser endel nevner dårlig balanse i MP 153, hvor ille er det?

Link to comment
Share on other sites

Balansen kan umulig være værre enn på star baikal sideliggern min på 4 kg : p Helt elendig balanse på den, ALT ligger frampå.

Har faktisk kikka en del på den baikal mp 153 jeg å, ser ut til å være et greit bruksjern :D Vært fint å hatt til hijakt og slikt :D

12/89 er det og :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Var også i farta med å tipse om Mossberg 935. Primært laget for å skyte 76 og 89 patroner. Tror ikke du kan regne med at den kommer til å veksle sikkert med eks. 24 gram lerdueladninger. Overborret løp som skal gir bedre skuddbilder spesiellt med stål. Produsert i USA. Generellt god kritikk. Mener det følger med shims for høydejustering.

 

Ata arms har jeg ikke nok kjennskap til men er vel av de mer annerkjente Tyrkiske produsentene. Vet de produserer Weatherby SA-08. Letter en de andre (3,2 kg)

 

Baikal MP153 er mye våpen for pengene. Litt fremtung.

Bør veksle raske 24 gram lerduepatroner. Følger ikke med shims så sjekk stokkmål.

Lett å renghjøre rekylfjære også da den ikke sitter gjemt i stokken.

 

Du får ta en titt på de og se hvordan de passer deg, stokkmål, cast, drop, vekt.

Og er du i tvil om kvaliteten og deletilgang så spør om de har eks reklyfjær, shims, tennstift etc. på lager.

Da får du jo en liten ide om hvordan servicen skulle være om noe skjer.

 

Eller spar opp til over det dobbelte og kjøp deg en Maxus eller SX3 :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm...også kom jeg til å kikke på Remington Versa Max! Eller kanskje en Xplor. Dette er gøy...

 

Tror det blir å ta med godkjent søknad og noen kr i lomma og dra på Villmarksmessa og kjenne etter hvilken som liker seg best på skulderen min.

 

Heller nå mot Versa Max, om kvaliteten viser seg å være god.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...