Jump to content

Klikk på Hagle / Franchi Halvautomat


beech

Recommended Posts

Hei,

Nettopp tilbake fra de dype skoger i Hedemarken.

Flott skuddsjanse på Røy, men så ble det dessverre klikk på haglen.

 

Har en Franchi Raptor Halvautomatisk hagle, som jeg kjøpte i 2007, men etter å ha sammenlignet "stempeltrykk" på tennstiften med min kamerats over og under hagle, er det markant forskjell i trykk. De hylsene som kommer ut av min hagle, er det nesten ingen merke i, men andres hagler er det store, flott stempeltrykk fra tennstiften.

 

Hva bør gjøres her, er dette noe som bør reklameres, det skal sies at patronen som klikken, fungerte godt i min venns hagle, men min klarte ikke å fyre den av...

 

 

Ganske frustrerende.

 

Mvh:

B

Link to comment
Share on other sites

Du må nok "demontere" litt og gjøre rent rundt tennstiften fra gammel storknet (for tykk) olje.- Hjelper ikke dette så må du vel ha en ny eller "skarpere" fjær.

PS. ikke la haglen stå "spent" over lengre tid, men trykk ned mot klikkpatron.

Får håpe det hjelper med rengjøring. - Mvh

Link to comment
Share on other sites

jeg har et lite spørsmål angående klikk på hagla, fordi under sjøfugl jakta i år har jeg opplevd at jeg har fyrt av 2 skudd i et avtrekk opptil flere ganger

jeg har skrudd opp haglen flere ganger å pusset og skrudd men finner ikke ut feilen..noen som har en ide om hva som kan være galt ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...