Jump to content

winchester 44-40


rogern

Recommended Posts

Hei vilken rifle bruker du.er det ubeti ? Så tviler jeg på att den tåler å lades opp den tåler ikke det tror jeg. De som tåler å lades opp er Wincester 1894 og Marlin 1894 som tåler kraftige ledninger jeg har selv en Winchester i 45 long colt som jeg har ladet til 44magnum nivå,Har skutt med lyman 330 grains hp med 17 grain N-110 denne ladningen har jeg brukt i rifle mi ,så jeg anbefaler deg heller å kjøpe deg heller ei bolt rifle som er godkjent til rådyrjakt,da den er har en bedre kulebane og presisjon,eller kjøpe deg en Marlin 1895 i 45-70. Med hilsen Arne :D

Link to comment
Share on other sites

En winchester 1894 i 44-40 er den nylig produsert eller gammel, Minn er Winchester 1894 trailes end noen av de siste som ble produsert tror jeg kjøpte den ny i 2001 den har samme kassa som blir brukt til caliber 30-30,jeg skall ikke påstå om rifle de tåler landningen men undersøk på nettet i usa for sikkerhets skyld, har brukt rifla på long range 100 meter i Sws så det er ikke noe presisjonsvåpen på langt hold skulle jeg ha brukt den på rådyr med åpene sikter vill jeg strekt meg til ca 50 meters hold på grunn av kulebanen, men det er mitt syn det får være opp til hver enkelt om en syns det er sikkert å avlevere skuddet eller holde igjen.Hilsen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...