Jump to content

Formstøypte øyreproppar


Marlinman

Recommended Posts

Etter at eg har fått konstant øyresus på venstre øyre er eg blitt veldig oppteken av å bevara resten av høyrselen så godt som mogeleg. Eg har mellom anna sett litt på formstøypte øyreproppar med dempingsfilter. Earfoon og GN resound leverar dette i Norge. Er det nokon som har røynsle med nokon av desse eller andre? Eg tenkjer då ikkje først og fremst på dei brukt som hørselsvern ved skyting, men til dømes til bruk ved høg musikk (set på sida av slagverksgruppa i musikklaget) eller ved støy på lavare nivå, men av lengre varighet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt propper fra GN ReSound i en del år, og er kjempefornøyd (har ikke erfaring med andre). Bruker 9 dB dempefilter på konserter (men hadde jeg stått to meter fra høyttalerne på en Iron Maiden-konsert hadde jeg sikkert brukt de som demper 15 :twisted: ). Meget god lydopplevelse.

 

Bruker 15 dB dempefilter under elektroniske hørselvern (klokker) når jeg er på skytebanen (synes rett og slett det er deilig med litt "frakobling" fra lydopplevelsene på en skytebane, også de som er utenom skarpe smell).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...