Jump to content

Slugtest Benelli M2


Gunnar

Recommended Posts

Inspirert av DJTs tråd om slugtesting gikk jeg på lørdag til innkjøp av noen pakker slug for å teste i hagla mi. Fikk mot all formodning tid til litt skyting nå i ettermiddag.

 

Disse var de jeg fikk kjøpt ved besøk i et par våpenbutikker(fra venstre):

Federal Power Shok Rifled Slug 1 Oz

Remington Copper Solid Sabot 1 Oz

Fiocchi Brenneke 31 g

Sellier & Bellot Special Slug 32 g

 

82cr1qc.jpg

 

Testen ble gjort på 50 m på en papplate med A4-ark stiftet på. Hagla er en Benelli M2 med 1/4 choke. Skytestillingen var stittende på bruskasse. Skjøt to skudd av hver type. Var like før det ble mørkt så testen ble utført litt i hui og hast, men fikk da noen resultater. Men det var ikke noe ideelt på noen måte.

 

Federal

6tpbtxk.jpg

 

Remington

72ptj6e.jpg

 

Fiocchi

6suies9.jpg

 

Sellier & Bellot

82iyeso.jpg

 

 

Ble faktisk positivt overrasket over resultatet. Hadde vel ikke all verden av forventninger til presisjonen med slug og dårlig med sikter. Tydeligvis ikke helt håpløst hvis en holder seg innenfor rimelig hold. Gleder meg til å få testet litt mer framover. Det er helt klart et forbedringspotensiale.

Link to comment
Share on other sites

DJT:

Må få skutt litt mer før jeg får kontollen over hvordan de forskjellige går. Blir ikke akkurat noe finsikting og supre avtrekk med hagla.

 

B-square lager ikke sadelmontasje til M2. Hvertfall ikke foreløpig. Får jeg tak i noe sånt hadde noe med rød prikk vært moro på toppen. Men på litt stivt haglehold bør det være utrygt å være rådyr selv med bare sikteskinne.

 

 

 

Beretta:

Ja de er vel beregnet for det. Kjøpte bare en pakke for å teste. Svindyre var de hvertfall (ca 35 kr/stk).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...