Jump to content

Vanskeligere å få tak i hagleammo til hardskutt vilt


GÅSEJEGERN FRA FOSEN

Recommended Posts

Sikert flere som opplever at det har blit vanskeligere og vanskeligere få takk i skikkelig ammo

til bruk på hardskutt vilt. Wingmaster som er manges favoritt har blit vanskelig å få tak i av

en eller annen merkelig grunn, og ellers er det svært sjelden man finner patroner i samme

kategori som wingmaster i butikkhyllene.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm fant faktisk en test av de patronene der i et jakt blad, fikk ikke så mye skryt

der, lav utgangshastighet var vist det største ankepunktet + hagl som var som leka kuler.

Fikk tak i federal hd i sommer hos abc fritid men da hadde de kun en pakke igjen, det var

gode patroner så håper på de tar inn mer av den sortn.

Link to comment
Share on other sites

Til en viss grad enig.

 

Jeg bunkrer litt wingmaster hd 12-89 i bb, 2 og 4 fra restlageret til xxl så jeg har til de situasjoner jeg trenger tunge skyts.

Eller kan jeg informere om at var innom Norsk Jakt i vår og de sa de skulle ta over agenturet til wingmaster HD. Har ikke sjekket dette med de, vet heller ikke om det er korrekt at Remington Wingmaster HD og Winchester Xtended Range Hi-Density vil forsvinne fra produksjon som det spekulere i.

 

På østlandet har jeg ihvertfall sett i butikk eller nett følgende (snakker kun om kal 12) :

 

- Federal Premium Ultra Shok Heavyweight. Tungsten. T15, (76 og 89) : winge våpen og jaktdepoet

- Clever Tungshot T-12, (70 og 76) : Jaktdepoet

Har ikke testet dekning pp disse men har en pakke av hver og vil gjøre det snarlig

 

Ellers finnes jo en mengde TM patroner med litt lettere egenvekt (mange ca som bly) og noen av disse skyter tett og har høy utgangshastighet. Sjekk : http://www.klikk.no/produkthjemmesider/ ... 323565.ece

Jeg vet Saga og Kent generellt har gjort det bra i tester

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...