Jump to content

Rifleskyting i Larviksdistriktet


EarthBridge

Recommended Posts

Hei

Har akkurat anskaffet meg min første rifle (viewtopic.php?f=14&t=62811) og skulle jo så gjerne både prøvd den. Føler jo også at trenger all den trening jeg kan få frem til neste års elgjakt.

Jeg søkte litt i tidligere poster og fant denne (viewtopic.php?f=31&t=55013) som hjalp meg litt. Jeg trodde bare det var en riflebane i Larvik (Allumbanen) og den har jeg skjønt er stengt for sesongen. Gjennom nevnte linkt så dukker det to nye baner opp:

- Åresbanen. Åresbanen fant jeg bittelitt informasjon om på nett, men ble ikke spesielt klok.

- Bjerkebanen. Bjerkebanen fant jeg ikke noe om (untatt travbanen i Oslo:))

 

Da er mine spørsmål:

1. Er det noen her inne på kammeret som faktisk skyter på bane i Larviksområdet på denne årstiden?

2. Hvis Ja på 1: Er det noen som kunne tenke å ha med seg en tilflyttet nordlending som akkurat har kjøpt seg rifle? (les 40 årskrise:))

3: Hvis Nei på 1: Er det noen her inne som kjenner de to nevnte baner og som kan veilede meg litt videre i min søken etter å få prøvd våpenet?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Banen har vært åpen i flere år den :D

Skytetid er 0800-2100 alle dager unntatt helligdager. Men det er stor bygge- og anleggsvirksomhet der, så banen er noe uferdig. Det er rigget til en midlertidig 100 m bane med 4 elektroniske skiver for storvilttrening. All egentrening foregår på eget skivemateriell og etter banens instruks. Standplasshuset i 2 etasjer blir ferdig i høst med 10 plasser for 100 m, 10 plasser for 200 m i tillegg til plasser for (fremtidig) elgbane. I tillegg leier Farris sportskyttere bane av skytterlaget, og de har noenlunde samme opplegg.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...