Jump to content

Anschütz 54...BR? Kråke?


30Ihmsa

Recommended Posts

Endelig så fikk jeg ræv*a i gir og fikk kjøpt en 22. Utrolig pent brukt, ikke EI ripe verken i stokk eller pipe/kasse. Stokken er ikke akkurat slik jeg vil ha den, men med noen minutter sag, fil og lim, skal nok den forandres. Et lite minus er at det er en enkeltskudd, men hvorfor ikke? Hva slags klasse man må stille i betyr ikke all verden for min del (Tror jeg da :roll: ) Før jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre/koste på rifla er jo presisjon greit å finne ut av. Med et ganske begrenset utvalg fikk jeg prøvd Eley *Club, Winchester (lazer?) i går. 5sk@50m uten Crono, benk (barnesete og rifle på biltaket) og svært billig optik ga disse samlingene.

Bilde0213.jpgBilde0212.jpg

Bilde0211.jpg

 

Ble ikke direkte skremt, men med tanke på at det er mange faktorer som ikke er i min favør er det vel ikke så aller værst?

 

Jeg har planer om å lage en liten jigg som kan hjelpe meg å frese bort mye av stokker, slik at jeg kan lappe i en bit valnøtt og lage stokken (BR)ei nok. Alt. har jeg en Mc Millan LV stokk som samler støv. Tenke, tenke... Kan jo også gjøre som "før i tia" da man skrudde på ei aluplate under forskjefte. Noen med kreative tanker??

Link to comment
Share on other sites

Gratulrerer! Anshütz er et velrennomert merke og av det beste du kan få tak i av .22 lr, så det er nok et bra bruktkjøp.

 

Ikke så himla gærne samlinger heller! :) Har selv en 1416 (eller var det 1415, mon tro? Er jaktstokk i hvert fall), men klarer ikke de samlingene der.

 

Stokken er kanskje ikke verdens peneste på 54-modellen, men den er vel mer laget som et konkurranse/treningsvåpen fremfor til jakt.

 

Ikke fall for fristelsen å kappe løpet i hvert fall. Har hørt at noen Anschützmodeller har en viss trangboring, og om man kapper, vil det gå utover presisjonen. Dette er noe jeg har lest her på forumet, så om det er riktig vil jeg ikke garantere!

Link to comment
Share on other sites

Har du en LV stokk er det vel bare å legge stålet inn i den eller gjøre som meg å kjøpe en BR stokk bra boberg til 800kr og legge den inn i den. Skyte 22lr fra benk er utrolig god trening. Den minste forandring i resten eller hvordan man holder gir store utslag pga. lang løpstid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...