Jump to content

Mauser m98


EarthBridge

Recommended Posts

Hei

Jeg vingler videre i min leting etter ett førstegangsvåpen.

Våpenet skal i hovedsak brukes til elgjakt, og muligens litt toppjakt.

 

Jeg har trålet finn.no i lengre tid, og trodde faktisk en periode at jeg hadde funnet våpenet, men selger trakk seg etter at politiløyven var godkjent.

Jeg har hele tiden lett etter ett våpen i kaliber 6,5x55.

 

I dag sendte jeg en forespørsel til noen utvalgte våpenbutikker om brukt 6,5x55, og de fleste har ikke brukte våpen i denne kaliberen inne akkurat nå. Men en butikk kom med følgende tilbud:

 

Mauser M98 systemrifle (30-06,6,5x55 og 243 win) alle løp rustfri og gjenget for demper. Pris 10.900,- eller 15.900,- med kikkert (karl kaps 2,5-10x50).

Kan noen hjelpe meg å vurdere dette tilbudet.

 

Fra før har jeg ett tilbud om en nesten ubrukt Browning A-bolt hunter (6,5x55) til 7000,-

 

Hvordan vurderer jeg disse to tilbudene? Og hva ville dere valgt hvis dere var meg?

Link to comment
Share on other sites

Min personlige mening er at Mauseren er et gromt våpen, men aldri i livet om den er verdt nesten 11000,- uansett modifikasjon.

Det vil sikkert koste mer å få bygget en tilsvarende, men som med så mye annet får du ikke igjen alt det du koster på.

Jeg kunne vurdert å gitt 6000,- uten optikk.

 

Forøvrig så vet jeg av en M67 i kal. 6,5x55 med matchavtrekk som du får til 500,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...