Jump to content

Tips til børsemakere - kombi med skjevt løp


Recommended Posts

Tenkte å gi et lite tips til børsemakere her som har utstyret som trengs!

 

Kjøpte meg en kombi i fjor, en Scirocco med 12/76 - 5,6x52r og frittliggende pipe. Etter litt skyting med helt meningsløst dårlig samling fikk jeg en som hadde greie på det (hos Børselars) til å se på den. Han så fort at løpet var ørlite skjevt og at det ikke var justering om å gjøre).

 

Fikk derfor levert tilbake børsa til selgeren, Jaktpartner på Elverum. Der står den til salgs pr i dag (eller forrige uke da). Den står til 2 490,-.

 

Rifleløpet er ikke akkurat U-formet, så det er ikke lett å se skjevheten (så det ikke sjøl først, men fikk mistanke og så en liten skjevhet. Trodde først det var noe man kunne justere), men den er jo der. Kanskje noen her på forumet klarer å rette det og få tilbake presisjonen? Kan jo være noen kroner å tjene på denne om en får det til. Børsa ser ellers grei og fin ut. Den er for øvrig fra 2001 mener jeg å huske, men er ikke sikker. De kom i hvertfall i 1997 og var på markedet her i landet i noen år. Tror produsenten heter Lu-Mar eller noe lignende.

 

Tok for øvrig bilde av den før jeg leverte den tilbake. Siktet er ikke med, siden det var mitt eget:

24112007124.jpg

 

24112007123.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...