Jump to content

Usmidig våpenkontor?


SWSbakken

Recommended Posts

Har handlet en Derringer av en Kammerat.

Og sitter på allerede godkjent søknad spesefikk på Derringer, men i Kaliber .38.

 

Og den jeg skal kjøpe er i 22LR.

 

Jaja, tenkte jeg. Er jo bare og ta en tur i Lensmannen og bytte kaliber.

Men den gang ei...

 

Trur du f#¤% ikke jeg måtte søke på nytt!!!!

Og i tillegg gi ifra meg den allerede godkjent søknaden.

 

Ringte til Våpenkontor i fylket og spurte om hvorfor de ikke bare kunne gjøre ett kaliber bytte på den søknaden jeg hadde.

Og fikk til svar; Siden jeg hadde søkt på så mange våpen(5 stk) når jeg søkte sist.

Og jeg gjerne ville ha ett kaliber bytte nå. Så hadde jeg tydligvis ikke begrep om hva jeg egentlig skulle ha.

 

Som jeg da fortvilt prøvde og forklare henne at det ikke er noen forhandler som selger Derringere, så må en ta det en finner.

Selv om det ikke nødvendigvis er det kaliber jeg ønsket.....

 

Er det bare meg, eller var dette en merkelig måte og takle dette på???

Har tidligere byttet kaliber på rifle søknader på samme lensmanns kontor, men virker som de som jobber der er blitt umyndig gjort i behandling av våpensøknader og må nå sende alt til Våpenkontoret i fylke....

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i alle dager skulle det være noe som helst forskjell på å endre kalibret i en søknad på en jakt rifle i forhold til kalibret i en pistol?

Er søkanden innvilget på et våpen som det er dokumentert behov for, spiller dt jo ingen rolle om det byttes til et annet våpen av lik type som kan nyttes innen samme behovsgrunnlag.

 

F. eks er det ikke noe mer forksjell på å endre kalibret på en jaktrifle søknad fra 30-06 til 270 rem, som å endre en pistolsøknad til militærfelt fra 9mm til 45 acp?

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir så oppgitt....

Vet noen av dere om det er slutt på lokal behandling av søknader??

 

Her i Arendal er det slutt på behandling av søknader, alt er flyttet til Kristiansand. Rimelig tungvint å måtte kjøre 7 mil hvis det bare er en liten endring som skal gjøres. Dette skjer vel over hele landet regner jeg med når alt skal effektiviseres og sentraliseres. At ting blir vanskeligere for kunder spiller liten rolle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...