Jump to content

Justering av tommelsikring


Vargar

Recommended Posts

Hei, har en Tanfoglio Match 9mm pistol. Har skutt ca. 5000 skudd med den og den har fungert utmerket fra første skudd. Kort sagt er jeg svært fornøyd med den. Det er imidlertid en ting jeg gjerne ville ha forbedret på den, og det er "låsingen" av tommelsikringen i usikret og sikret stilling. Som den er nå glir tommelsikringen litt for lett fra sikret til usikret, og omvent. Dette krever vel litt børsemakerinsikt i Tanfoglioens mekanikk, men er det noen som har det og kan gi meg veiledning i hva jeg må gjøre ville jeg sette pris på det. Denne pistolkonstruksjonen har jo også to bladfjærbolter som holder hane og avtrekker på plass. Hvor heldig er det egentlig å ta de ut og sette de inn igjen, eventuelt som en del av en grundigere puss en gang iblant? :)

Link to comment
Share on other sites

No veit eg ikkje heilt korleis du holder dette våpenet, men eit god grep for mange på ein 1911 type pistol er å legge tommelen på sikringa når du skyter.

Da får du og våpenet lavare i hånda.

 

Når det gjelder demontering for puss så er det ingenting som blir øydelagt av fornuftig demontering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...