Jump to content

Trøbbel med en Walther P1


Ei tohi varjata

Recommended Posts

Hei.

 

For halvannet år siden kjøpte jeg en plombert Walther P1, da mest som samleobjekt. Etter noen måneder hadde jeg et uhell hvor denne gikk i gulvet og hanen/hammerer sprakk, hvorav den ruglete delen bakerst på hanen knakk av. Jeg prøve å feste den knukkne delen med epoksy, men etter at jeg hadde limt ville ikke pistolen spenne. :shock:

 

Det viser seg at hanen stopper når den er halvveis nede mot der den hviler som spent. Har åpna den utallige ganger og skjøvet selve hane-og-magasin-holder-fjøra inn, og da virker mekanismen i ett (1) klikk, hvorav den der slutter å fungere. Jeg vet ikke hva som må til for at jeg skal kunne spenne hanen slik den skal, da den nå bare står midt i mellom spent og nedspent stilling. Hjelper ikke å manuelt spenne og/eller ta ladegrep, da den bare går av seg selv til den posisjonen. :evil:

 

Når hanen er spent, jeg monterer grepene og så tar klikk smeller den hovedfjøra mot bakkant av grepet. Har 0 peiling på hvorfor dette skjer. Den glipper altså ut og stanser midt i.

 

Både sikret og ikke sikret skjer dette. Er litt frustrerende da denne var en interessant sak. Vurderer å bestille ny hane til den, men kun om jeg får dritten til å fungere skikkelig. Kan få tak i en ny hammer til 150,-, så ville vært uendelig takknemlig om noen kunnne fortalt meg hvordan jeg skal få dette til å virke skikkelig igjen. :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...