Jump to content

Fresestål til woodstrip kano


Barskekarsten

Recommended Posts

Dette er ikke direkte jakt relatert, mer generelt friluftsliv og mekking.

 

Jeg er på jakt etter fresestål til å frese listene til en woodstrip kano. Jeg har funnet div på e-bay, men de sender ikke til Norge eller har 1/2" skaft. Lee Walley tools har, men det blir ganske dyrt pga at det må sendes i mange pakker for å slippe moms. Jeg lurte derfor på om noen her inne har fresestål som jeg kan leie eller låne?

Link to comment
Share on other sites

Problemet er ikke å få tak i. For et sett i Norge er det ca 1100kr, fra Lee Walley Tools kommer det på ca 520kr inklusive MVA og frakt. Jeg er bare motvillig til å investere penger i verktøy jeg skal bruke en gang. Et fresestål holder nok til maaange kanoer og da er de bedre å låne eller leie når jeg kun skal lage en kano.

Link to comment
Share on other sites

Ta en titt hos Gustavsen og

WWW Verktøy. Hold deg unna hardmetall-freser hvis du skal frese gran og furu. Hardmetall er beregnet på eik, bøk og teak osv. HSS eller high speed steel er tingen til furu. Holder seg skarpt lenge og kan slipes med vanlig bryne. Hardmetall krever diamantverktøy. Jeg har frest tusenvis av stripsmeter med de og Gustavsen`s stål er svært bra :? Ellers kan du finne fresestål hos Grizzly.com. Beregn god tid når du skal lete... De har haugevis av bits, og sender dessuten til Norge. (De har minimum best sum på $100) Men si i fra, så har du i allefall noen å dele frakta med :D

 

Edit: 1/4" skaft får du jo bøssinger til (1/4" / 8mm)

Link to comment
Share on other sites

Fant et sted med billigere fresestål: MLCS woodworking hadde et sett med begge fresestålene til 29USD, men frakta kom på 32USD. Under tollgrensa fortsatt så jeg tenker det lander på ca 350kr. Ca 1/3 av å kjøpe lignende i Norge. Om noen vil leie de når jeg er ferdig er det bare å si ifra. Tipper det bli i februar en gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...