Jump to content

Våpenkurs i andre land- Canada


CanadaJeger

Recommended Posts

Hei,

 

Har i helgen gjennomført et våpenkurs som vil gi meg en PAL lisens som gjør at jeg kan kjøpe Unrestricted weapons i Canada. Når en har beviset kan en kjøpe seg våpen i butikk, og det er ingen garderobebegrensning.

 

Dette kurset ga en kjapp innføring i bruk av våpen samt testing av ACTS og PROVE

 

A- Assume all weapons are loaded (Ta for gitt at alle våpen er ladd)

C- Control the direction of the muzzle (Aldri pek låpet på noe som ikke skal pekes på) Den viktigste av alle terpet intsruktøren inn...

T- Trigger finger control, never touch the trigger or keep it inside trigger guard. (Ikke hold fingeren på avtrekkeren om du ikke har tenkt å skyte)

S- See that the weapon is unloaded. PROVE it. (Vær sikker på at våpenet er uladd)

 

P- Point the muzzle in a safe direction. (Pek mot en sikker retning)

R- Remove the cartridge. (Ta ut ammonisjon)

O- Observe the chamber (Se i kammeret)

V- Verify the feeding path (Pass på at det ikke er flere kuler i løpet)

E- Examine the bore (Titt ned i løpet og se at ingenting blokkerer det) Her terpet instruktøren veldig på å se ned i løpet fra toppen og sette tommelen i rifla og se ned på den)

 

 

 

Testen besto av 50 spørsmål, jeg fikk 96% og var ganske enkel. Også var det en del med praktisk hvor jeg måtte betjene 6 forskjellige våpentyper foran instruktøren.

 

 

Alt i alt en hyggelig opplevelse, og om 6 uker får jeg mitt PAL lisens og da blir det endelig nytt våpenkjøp. :D

 

 

Lurer på om det er andre som har tatt kurs i andre land og hvordan ting er der?

Link to comment
Share on other sites

Har tatt noe kurs i Puerto Rico Karibien, men dette var for å kunne bære pistol i det daglige.

Da var det mer hvordan bære og hva må du gjøre. Hvorfor du bør drepe atackeren din og ikke bare skade, og bruk der vi skulle skyte 50 skudd med en viss treffprosent.

 

Dernest fikk vi et kursbevis vi kunne sende inn sammen med bære søknaden og avgifter.

 

Før dette var det selvfølgelig våpen søknad som er som et førerkort som søkes på betales inn og svar kommer etter ca en måned eller mer.

 

Thor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...