Jump to content

Benelli M2 vs Winchester SX3


emil_harris96

Recommended Posts

Har ikke kjent på benelli. Men kjøpte akkurat en SX3. Denne fungerer utmerket. Men den er ganske forenklet. De fleste halv autoer som er litt kostbar har noen ekstra løsninger i forbindelse med lading, bytte av skudd i kammer. Og tømming av magasin.

Her er SX 3 en helt snau.

Men siden jeg treffer usedvanlig godt med plast stokken. Og at hagla er lett, samt meget velbalansert savner jeg ikke mere utstyr enn en magasin forlenger til hygge skyting/trening.

Om du ikke har behov for å drive å bytte mellom grov og fin hagl veldig kjapt. Er SX3 ett bra valg.

Link to comment
Share on other sites

Ååå, det er ikke så komplisert. Dette med å bytte skudd. Andre halv autoer har ofte en knapp på motsatt side av utkasteråpningen. Denne trykker du inn/vipper over og sluttstykket blir stående i bakre stilling. Samtidig kommer det IKKE nytt skudd ut fra magasinet.

Eneste problemet med SX3 er at du må tømme mag før du får byttet skudd type. Og det må taes ladegrep for hver patron.

Problemstillingen er i grunnen veldig liten, da du på jakt kun får bruke ett skudd i kammer og ett i magasin.

 

Min SX3 veksler med leir due ammo og 12/76 problemfritt.

Hagl modellen min er grå og med sort skjefte. Forskjeftet er av det mest slanke jeg har oplevd på ei halv auto hagle i kal 12.

Riktig behagelig er det.

Er støkk jeger, så hagla skal bæres i handa hele tiden. Jeg kjøpte hagla usett. Og synes jeg har hatt flaks med hagl kjøpet for en gang skyld.

Har hatt Div browninger og Beretta autoer, remington og Franchi. Ganske sikker på at denne whinchestern blir noen år.

 

Har skutt og jaktet litt med en Benelli som har pumpe og halvauto funksjon i samme våpen. Denne er jo en del år, men fungerer ikke prikkfritt med all ammo. Og har ganske stort forskjefte.

Link to comment
Share on other sites

Ta den som passer deg best når du hiver opp

 

 

så hvis jeg skal først på rypejakt med lettere ammo og så bytte til gåse ammo så må jeg bytte fjær og hele pakken på SX3-en? :/

 

Nei, du må ikke bytte neon fjær eller stempel eller noe annet. "Flanigun" versjonen har to stempler hvor det "letteste" stemplet er laget for å veksle så raskt og funksjonelt som mulig med "lette" ladninger. De øvrige sx3 har ikke dette og jeh kan love deg du ikke vil savne det

 

Ååå, det er ikke så komplisert. Dette med å bytte skudd. Andre halv autoer har ofte en knapp på motsatt side av utkasteråpningen. Denne trykker du inn/vipper over og sluttstykket blir stående i bakre stilling. Samtidig kommer det IKKE nytt skudd ut fra magasinet.

Eneste problemet med SX3 er at du må tømme mag før du får byttet skudd type. Og det må taes ladegrep for hver patron.

Problemstillingen er i grunnen veldig liten, da du på jakt kun får bruke ett skudd i kammer og ett i magasin.

 

Min SX3 veksler med leir due ammo og 12/76 problemfritt.

Hagl modellen min er grå og med sort skjefte. Forskjeftet er av det mest slanke jeg har oplevd på ei halv auto hagle i kal 12.

Riktig behagelig er det.

Er støkk jeger, så hagla skal bæres i handa hele tiden. Jeg kjøpte hagla usett. Og synes jeg har hatt flaks med hagl kjøpet for en gang skyld.

Har hatt Div browninger og Beretta autoer, remington og Franchi. Ganske sikker på at denne whinchestern blir noen år.

 

Har skutt og jaktet litt med en Benelli som har pumpe og halvauto funksjon i samme våpen. Denne er jo en del år, men fungerer ikke prikkfritt med all ammo. Og har ganske stort forskjefte.

 

Tja, du henviser til magasin "cut-off" funksjon. Prøv å dytt opp carrier'n på sx3'en litt men du drar boltern tilbake så skal du se du har tomt kammer, bare å sleppe inn en ny patron før du slipper bolten. Men det er ikke hverdagslig en har behov for dette....

Link to comment
Share on other sites

Fant ut "trikset" med å få ett skudd inn uten å hente nytt fra magasinet, som THU skriver. Men jeg ville brukt ordet TILBRINGEREN. Om denne dyttes opp ved begynnelsen av ett ladegrep får en tømt kammeret.

Dette er en to hands operasjon. Men med litt trening går det meste an.

Er også lettere å tømme magasinet enn hva jeg først beskreiv. Det står en "arm" inne ved siden av tilbringeren. Press denne inn, og skudd kommer ut av magasinrøret. Noen skudd må få litt hjelp, dvs dytte de litt inn før de kommer sprettende ut av røret. Men stort sett er det god kontroll på skuddene som kommer ut av magasinet. Og skuddene spruter ikke ut og havner i lyngen/sneen osv.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, bra, jeg fant ikke ut det norske ordet...Og du fant ut trikset for å tømme magasinet og, ble litt mye å beskrive for meg. Men husk for sikkerhetens skyld å alltid tømme kammeret først!

 

Kan gi deg en til og, hurtiglading av av kammeret. Funker både på sx3 og benelli Pass på å ikke få fingern i klem!

" target="_blank" target="_blank Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg blir veldig smak og behag.

Begge to har sikringen bak avtrekkeren og det er etter min mening et absolutt must for å kunne avsikre i anlegget, uten å flytte for mye rundt på hånden.

Jeg har Benelli M2 field og har aldri hatt noe som helst tull med den.

Som alltid ved kjøpt av hagle bør du velge den som passer deg best.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...