Jump to content

vannskade på kappe og kinnstykke - Benelli Comfort


tjadder

Recommended Posts

Vanskelig å få til en passende overskrift..

 

Kjøpte meg en benelli comfort i sommer. Er storfornøyd etter mange jaktturer og runder på skytebanen.

 

Helt til i går.. Var på rypejakt, i forholdsvis pent vær, litt regn og litt snø\sludd i byger, men har opplevd verre vær tidligere i høst. Utover dagen la jeg merke til at både kolbekappen og kinnstykke delvis hadde "svulmet" opp (i mangel av andre passende uttrykk). Gummien var helt myk i disse områdene, og det var tydelig at det var vann i den. Ca halvparten av gummien på kinnstykke og kolbekappe var slik. La meg i går i frustrasjon og skulle ta bilder og sende inn til våpensport idag for å kreve nytt sendt til meg, men idag ser det ikke på nær like ille ut, da jeg la kappen og kinnstykke til tørk på badet. Så det er helt tydelig at det var vann som hadde trengt seg inn. Er det andre som har opplevd det samme på Comforttech stokken?

 

Vil bare legge til at jeg tar godt vare på alle mine våpen, og er nøye med å tørke og pusse etter hver jakttur, sånn at jeg vil utelukke dårlig vedlikehold som årsak. Det er begrenset med mulighet til å vedlikeholde gummien bortsett fra å tørke den.. Edit: Har vært i kontakt med våpensport og det var bare å sende delene nedover så fikk jeg nye tilbake, god service! Han opplyste at han får inn slike henvendelser 5-10 ganger i året på comfort stokken. Er ikke redd for å anbefale Comfort, selv med dette lille feilskjæret :)

 

tjadder

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Spurte hva jeg kunne gjøre for å forhindre dette, men det var ingenting jeg kunne gjøre. Dette hadde noe med klimaet å gjøre, kombinasjonen av fuktighet og kulde. Det stemmer nok, det var første gangen jeg var ute i regn\snø med temperatur rundt 0.. Ikke sett noe til dette i regnet tidligere i høst. Men jeg skal prøve å smøre med silikonfett videre nå.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...