Jump to content

Heksejakt & Hevntok OSS og PODansatte


Hassel

Recommended Posts

Til opplying og lede for både gamle og nye skyttere!

Tidligere i år ble det publisert en faksimilie av et brev sendt til alle medlemmene i skytterlaget Oslos Sportskyttere. Dette brevet inneholdt en hel del påstander og anklager mot navngitte personer som det ikke finnes eterettelige bevis for og generelt vanksilg kan betraktes som noe annet en ren sjikane. Brevet er videre mangfoldigjort og spredt ovver flere netsteder og blogger, noe ukritisk.

 

Et av punktene i brevet var at de to navngitte personene - hvorav en er ansatt i POD og jobber med våpenrelaterte saker. Var dømt av Idrettens lovutvalg for uhøvisk optredden i et idrettslag.

 

"N.N og X.X dømmes for overtredelse av NIF's lov § 1-2, bokstav b- for uhøvisk opptreden til en irettesettelse,

jf. S I l-5, bokstav a."

 

Denne dommen ble anket til Appellutvalget i Norges idrettsforbund og olympiske og paraolympiske komite

De har avsagt en domsavsluttning 20.09.1011 hvor den ankende part blir fullstendig frifunnet.

 

Apellutvalget finner det blant annet:

 

Appellutvalget må avsi frifinnende dom på bakgrunn av de opplysninger som

foreliggei i saken. Det er ikke fremlagt konkrete og / eller troverdige opplysninger i

saken som er av en slik art at de kan danne grunnlag for domfellelse.

Til saksbehandlingen anføres at saken ikke tilstrekkelig opplyst før domsutvalget traff

sin avgjørelse. En rekke vitner som ankepartene ønsket å føre, ble ikke ført.

Ankepartene forventet at dersom det ikke var grunnlag for frifinnende dom på

bakgrunn av de allerede fremlagte opplysningene, så ville det bli gitt anledning til å

komme med ytterligere kommentarer, slik at saken kunne opplyses på forsvarlig måte.

Det ble aldri gitt svar på ankepartenes e-post av 01.04.2011. Domsutvalgets

avgjørelse lider videre av den feil at det ikke fremgår av premissene hvilke forhold

som er av en slik art at de fremstår som straffverdige

 

Samt videre kraftig kritikk og irettesettelse av den første dommen.

Så fremt jeg får tillatelse av de to navngitte personene, ankeparten vil jeg legge ut hele dommen dor de som er interessert i det.

Link to comment
Share on other sites

Regner med det ja 8)

Men som sagt mener jeg at jeg må ha godkjenning av de navngitte personen før jeg vidre formidler det.

Men utover at det er krass kritikk av den første dommen - hvor de tiltalte ble idømt irettesettelse for uhøvisk fremtreden, er det ikek så mye direkte spennende.

 

Mer kritisk er det at et idretslag (Oslo Sports Skyttere) sender ut et brev til alle medlemer med udokumenterte og svært injurierende påstander.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...