Jump to content

Konfliktfylt Gåsejakt


GÅSEJEGERN FRA FOSEN

Recommended Posts

Hei, jeg bruker vært år å jakte gås på en liten øy på fosen som har fastlandsforbindelse , har

jaktet der en del sesonger nå. Men dene jakta har vist seg i etterkant å bli litte hyggelig, vært år klager

hyttefolk på at det smeller tidlig om morgenen noe grunneier har bed dem slutte med. Da dette ikke førte

frem for hyttefolket begynner de å komme med falske annklager på jegerne, noe som fører til ubehagligheter.

Såpas lei dette at jeg vurderer å kutte ut jakt på det området, selv om grunneir og kortselger vil ha jakt gidder

jeg ikke å få anklager om ditt å datt vært år. Traff foresten en hyggelig kar der den 10august, vet ikke om han har

hørt noe i etterkant av jakta, håper han slapp å få falske anklagger.

Link to comment
Share on other sites

Grunneier har snaket med de men det er byfolk som er mot jakt så de er ikke så enkle å pratte fornuft

med. Denne øya har eksplodert når det gjelder hyttebygging de site par åra så det vil nok bare bli være

å drive jakt der etterhvært, men heldigvis har jeg andre områder vor jakta er konfliktfri. Forøvrig foregår

denne jakta på beste mullig måte med blinds osv og skudd går stort sett rett opp med tanke på sikerhet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...