Jump to content

Gås på Østlandet?


reteP

Recommended Posts

hvor på østlandet holder du til? hvor skal du jakte hen? vi skjøt 22 canada gås lørdag. men det er enorme mengder med grågås! men var veldig tåkete så grågåsa var veldig skeptisk:S så det landet store flokker for bare noen timer siden også. så sesongen er nok langt ifra ferdig. spørs litt på tempraturer og snø.

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenke meg ut på lørdag morgen / og eller fredag kveld. Bor i Oslo, kjører gjerne et stykke.

Noen som har plass til en til på gåsejakta.

Har blind og en haug med deadly decoys, men litt tynt med jaktterreng. Terrenget jeg har ligger rett ved et reservat og ikke søren om gåsa gidder å ta turen ut av reservatet.

 

Ta kontakt på epost om det kan være av interesse.

Gard

Link to comment
Share on other sites

kvelds jakt med lokkefugl og blind mener jeg er dødfødt! mye bedre å finne ut hvor fuglen sitter og heller være tidlig ute på morgene og rigge seg skikkelig til. så da anbefaler jeg at du jakter lørdag morgen. gåsa er aldri/sjeldent på samme sted. så er bare til å sette seg i bilen å kjøre rundt å se etter gås :)

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til lørdags morran ja:-) håpe på mindre tåke enn det har vært de siste helgene:-) til deg gard: hold deg hjemme du;) kommer mange helger med jakt, ikke hver helg man har mulighet for å bli pappa:-) lykke til med fødsel og tia etterpå:-) er ikke så lett å bare hive seg med noen på gåsejakt virker det som da det er mange om beinet og som regel mange i hvert jakt lag... Vi er så mange at vi har delt oss opp( er broren til birdie her på forumet og vi jakter sammen)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...